בצל הדיווחים על כך שחיזבאללה מפעיל לחץ על חמאס לסרב לעסקת החטופים, פרופ׳ אמציה ברעם, מומחה להיסטוריה של המזרח התיכון מאוניברסיטת חיפה ויועצו לשעבר של הממשל האמריקאי לענייני עיראק והמפרץ הפרסי, שיתף היום (רביעי) בראיון ל"מעריב" כי להערכתו הלחץ שמופעל מגיע מטהרן: "האיראנים מבינים שהמלחמה שמתנהלת כעת מול חמאס גורמת לישראל נזק גדול יותר מאשר כל פגיעה איראנית, עוצמתית ככל שתהיה". 

שני בתים נפגעו מטילי נ"ט בגליל המערבי; הרמטכ"ל: "מכינים מתקפה בצפון"
"את מטולה לא סגרו ואת מירון כן?": הסערה בעקבות דברי גולדקנופף

"על פי האיראנים, בתרחיש בו המלחמה תימשך וכוחות צה"ל ייכנסו לרפיח, יתקרב סופה של מדינת ישראל. כך, באמצעות חיזבאללה, הם מעבירים לחמאס מסרים שלא להפסיק את המלחמה ולא להסכים לעסקת החטופים שתוביל להפסקת אש. האיראנים חוששים שהתרחיש של הפסקת האש וחילופי החטופים עם המחבלים יוביל לשיקום החברה הישראלית ויוציא את ישראל מהבור שנקלעה אליו". 

אמנם, בהפעלת הלחץ על חמאס לא להסכים לעסקה ישנו ניגוד אינטרסים של חיזבאללה. כזכור, נסראללה הבטיח בנאומיו כי כל עוד האש נמשכת ברצועת עזה, הוא לא יפסיק לתקוף את הצפון, כך שהוא התחייב לחמאס שחיזבאללה יילחם - עד אשר תיפסק המלחמה ברצועה.

"הניגוד מתרחש מאחר שמי שמחליט על נסראללה וחיזבאללה בסופו של דבר - אלו האיראנים ומבחינתם -  לגיטימי להמשיך את האש בצפון. האיראנים מוכנים להילחם עד הערבי האחרון, כל עוד הפרסים עצמם לא נפגעים. לא אכפת לאיראן שפעילי חיזבאללה מחוסלים, העיקר להמשיך לפגוע בישראל. כל עוד הערבים משלמים, האיראנים יכולים לחיות עם זה", הסביר ברעם. 

על פיו, הקשר של חיזבאללה וחמאס הוא דו-צדדי והדדי, בדיוק כפי שביקשו מנהיגי חמאס מחיזבאללה להצטרף ללחימה נגד ישראל בתחילת המלחמה: "סינוואר אמר למנהיגי חמאס בחו"ל שיבקשו מנסראללה להסלים את הלחימה בתחילת המלחמה. הוא רצה שחיזבאללה יפתח במלחמה מלאה כדי להתיש את ישראל. סינוואר חשב שאם חיזבאללה יפציץ את כל מדינת ישראל, יוקל הלחץ עליו הצבא הישראלי יתרכז בצפון ולא ייכנס ללחימה ברצועת עזה".