קיבוץ בארי הודיע הערב (חמישי) כי דרור אור, שנחטף לרצועת עזה, נרצח כבר ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בידי חמאס. אשתו של אור, יונת, נרצחה גם היא במתקפה בקיבוץ, וילדיהם נועם, בן 17, ועלמה, בת 13, נחטפו ושוחררו בעסקה בנובמבר. עם ההודעה על מותו של אור, עלה מניין החטופים המתים ל-37.

המשפחות התירו פרסום סרטוני חטופים: "זה לא טרור פסיכולוגי, זו צוואה"
העסקה לשחרור החטופים מתרחקת: "עמדות היסוד של חמאס לא השתנו"

ועדת מומחים שהתכנסה היום בהשתתפות נציגי משרד הבריאות, גורמי המודיעין, משטרת ישראל, משרד הדתות והרב הראשי לישראל, קבעה עפ"י הממצאים שהוצגו בפניה כי דרור אור ז״ל אינו בין החיים, וכי נרצח באירועי השבת השחורה.

קהילת בארי: "בן זוג אוהב ליונת אור שנרצחה בשבעה באוקטובר, בן ליובל ודורית אור ואח של אלעד ודנה שפעלו כל העת לשחרורו מהשבי. קהילת בארי החזיקה כל העת בתקווה כי דרור ישוב בחיים מהשבי לחיק ילדיו, הוריו, אחיו ואחותו. כל יום שעובר הורג את החברים שלנו, את המשפחות שלנו. חייבים לעשות הכל כדי שכל החטופים יחזרו לחיק משפחותיהם, האוויר שלנו נגמר".

מטה משפחות החטופים: "המטה מרכין ראש בצער ובלב שבור בעקבות הקביעה כי דרור אור ז״ל נרצח ב-7/10 וכי גופתו נחטפה לעזה על ידי מחבלי חמאס. המטה ימשיך ללוות ולתמוך במשפחה בשעתה הקשה ועד שתוחזר גופתו לישראל. רק השבת כלל החטופים, החיים לשיקום והנרצחים לקבורה, תאפשר תקומה ועתיד למדינת ישראל. על ממשלת ישראל לעשות הכול, כדי שדרור, ו-37 החללים החטופים האחרים יזכו לכבוד אחרון וקבורה בישראל, עוד לפני יום הזיכרון".

מועצה אזורית אשכול: "בשברון לב וצער עמוק התבשרנו הערב על הירצחו של דרור אור מקיבוץ בארי, בן ליובל ודורית אור מוותיקי קיבוץ רעים. יחד עם קהילת בארי ייחלנו והחזקנו כל העת בתקווה כי דרור ישוב בחיים מהשבי לחיק ילדיו, הוריו, אחיו ואחותו. אנו כואבים עמוקות את מותו ומשתתפים בצער הכבד של משפחת אור ושל קהילת בארי, קוראים וזועקים להחזרתו ושל כל יתר החטופים, החיים והחללים, הביתה עכשיו. יהי זכרו ברוך".

דורית אור, אמו של דרור אור, התבטאה בעניינו בערב פסח, כאשר עדיין לא היה ידוע על הירצחו: "כוס ראשונה, כוס החירות נישא ליציאת ישראל משעבוד לחירות, מגולה לגאולה. לחירות שהיא עצמאות לכל אחד ואחת, בכל מקום ובכל זמן. לחיים ולישועה. כוס ראשונה מוקדשת בעת הזו לחירות הבסיסית ביותר, שנלקחה מחברינו וחברותינו שנחטפו בשבת ההיא. לכל אחד ואחת חירות לחיות חיים מלאים, בטוחים וחופשיים, עם משפחותיהם, עם קהילותיהם. לכל אחד ואחת הזכות להיקבר באדמת ביתם. נרים כוס יחד, מתוך כוונה עמוקה - קהילת בארי לא תשקוט עד לשובם של החטופים והחטופות כולם".

חברת הכנסת נעמה לזימי ממפלגת העבודה, כתבה גם היא: "העצב אין לו סוף. רק בשבת האחרונה בעצרת בשער בגין אביו יובל נאם ודיבר על התקווה והחובה להשיב אותם הביתה חיים. כאב שמפלח את הלב. ילדיהם נועם, בן 17, ועלמה, בת 13, נחטפו ושוחררו וכעת נותרו יתומים מאב ואם".

אלעד כץ, ספד לו בפייסבוק: "אחד הזכרונות מדרור, 17.10.2019, חגיגת סוף בציר ביקב קסטל, יד השמונה.  בא לחתוך גבינות שלו, התור ארוך עד אבו גוש. דרור חותך גבינות לאט ומדויק, בשלווה סטואית. חשבתי לתלוש שערות, אבל משהו ברוגע שלו עבר לאנשים, וגם אליי. היו לנו עוד כמה רגעים בשנים האלה. נזכור אותך, שליו, יוצר, הרמוני. מקווה שלא סבלתם הרבה מדי. יהיה זכרך ברוך".