האם מרוואן ברגותי צפוי להשתחרר בקרוב מהכלא במסגרת עסקת החטופים המסתמנת בין ישראל וחמאס? בערוץ א-שרק הסעודי דווח הערב (שבת) כי ישראל כבר לא מתנגדת לשחרורו של ברגותי, אך מתעקשת לשחררו לעזה ולא לגדה. עוד דווח כי חמאס צפוי לדרוש את שמו ברשימה של השלב הראשון בעסקה.

ברגותי, לשעבר מנהיג ארגון התנזים, נידון ב-2004 על ידי בית משפט ישראלי לעונש של חמישה מאסרי עולם מצטברים ו־40 שנות מאסר על מעשי טרור בהם נרצחו חמישה ישראלים ונפצעו רבים.

כזכור, על פי דיווח בערוץ אל-שרק, חמאס יאשרו היום את ההצעה שהוגשה להם, וידרשו ערבויות להפסקת המלחמה ולנסיגת כוחות צה״ל מעזה בתום השלב השלישי והאחרון של ההסכם. על פי דיווחים מצריים, משלחת חמאס הביעה את נכונותה לקהיר להיכנס ליישום השלב ההומניטרי של העסקה גם ללא התחייבות ישראלית מראש לסיום המלחמה, ובלבד שהמשך ההסכם יוביל לסיום המלחמה.

על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, שקל את העסקה המוצעת באמצעות נציגי חמאס בפעם הראשונה ביום שישי, ואמר כי זו הההצעה הקרובה ביותר עד כה לדרישות ארגון הטרור, אך העלה מספר הסתייגויות. מקורות מצריים טענו כי אווירת הפגישות המתמשכות בקהיר חיובית, הממשל האמריקני סיפק מה שניתן לתאר כהבטחות או ערבויות, והעניין תלוי בתגובתה של ישראל לתוצאות המשא ומתן.