בחדשות 12 דווח הערב (שבת) אודות המידע המבצעי אותו ידע ראש אמ"ן הנכנס תא"ל שלומי בינדר בלילה שבין ה-6 ל-7 לאוקטובר, וכן הפעולות שנקט עקב ההתראות הראשוניות למתקפה באותו הלילה.

הכי רחוק מג'יימס בונד: אלו הדברים שראש אמ"ן החדש חייב לעשות
משפחות נופלים זועמות מהמינוי הצפוי של ראש אמ"ן: "נעתור לבג"ץ"

על פי הדיווח, במהלך ליל ה-6 באוקטובר בינדר עודכן בפרטי ההערכות המודיעיניות של אמ"ן מאותו לילה, אשר אלה היו חסרות ולא צפו פשיטה של חמאס. כמו כן, דווח כי בינדר ביצע כמה פעולות אך לא הקפיץ כוחות לכיוון גבול הרצועה, לא ידע שצוות טקילה של השב"כ הוקפץ וגם לא ידע על קיומה של מסיבת הנובה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אזור הטבח במסיבת הנובה (צילום:  יוסי זמיר פלאש 90)
אזור הטבח במסיבת הנובה (צילום: יוסי זמיר פלאש 90)

בתוך כך, נטען בדיווח כי בינדר פנה לקצין בכיר לשעבר, גורם חיצוני, כך שיעשה תחקיר על תפקוד החטיבה בפיקודו ב-7 באוקטובר ובחודשים שלפני כן. הממצאים העלו שלא נפלו פגמים מהותיים בתפקודו ואלה הוגשו לרמטכ"ל. לאחר שגם שר הביטחון קרא את אותם ממצאים הוחלט על מינויו.

על פי הדיווח, מהתחקיר עולה שאמ"ן ופיקוד הדרום לא העבירו פרטי מידע קריטיים לחטיבת המבצעים כגון תוכנית הפלישה של חמאס (חומת יריחו) עליה בינדר שמע רק שבועיים לאחר ה-7 באוקטובר. כמו כן, גם לא הועברו דיווחי התצפיתניות בחודשים שקדמו לפלישה. יצוין כי התחקיר הצה"לי הכולל על תפקוד חטיבת המבצעים עדיין מתנהל.

אהרון חליוה (צילום: גדעון מרקוביץ' פלאש 90)
אהרון חליוה (צילום: גדעון מרקוביץ' פלאש 90)

כאמור, בשבוע האחרון אושר המינוי של שלומי בינדר, אשר שיחליף את ראש אמ"ן היוצא אהרון חלויה לאחר שהתפטר על ידי שר הביטחון והרמטכ"ל. כמו כן, הודיעו השניים על מספר מינויים נוספים בצמרת צה"ל.