אירוע טרגי נוסף: שלושה חיילי צה״ל נהרגו היום (ראשון) ועשרה נפצעו מירי מרגמות שביצעו מחבלי החמאס לעבר מוצב צה"ל בסמוך לכרם שלום.

קדם לירי לעבר הגזרה התראה מודיעינית. בעקבות קבלת ההתראה החליטו בצה״ל לצמצם את היקף החיילים בשטחי הכינוס והותירו רק צוותי אבטחה בשני ריכוזי כוחות האחד בסמוך למחנה אמיתי והשני לא הרחק ממעבר כרם שלום. כוחות האבטחה היו אמורים לאבטח את כלי הרק"מ והציוד. על פי הערכה הירי בוצע מעמדות שיגור של חמאס במרחב מעבר רפיח כ300 מטר מהמעבר כשהיורים חוסים תחת מיסות ובורות שיגור. בצה״ל יתחקרו איך למרות דילול הכוחות המסיבי נרשמה פגיעה קטלנית בשתי קבוצות חיילים.

הירי החל בשעות הצהריים, כאשר כמה שניות לפני הירי אף הופעלה התראת צבע אדום במרחב. בסך הכול ירו מחבלי החמאס כ-14 טילים ופצמר״ים כאשר הירי כוון לכמה מטרות בהן עמדות אבטחה בכניסה למחנה אמיתי, למוצב סופה, לתוך הישוב כרם שלום. מהירי נפגעו שתי קבוצות חיילים שכאמור עסקו במשימת אבטחה.

מיד לאחר הפגיעה הוקפצו לשטח כוחות חילוץ שכללו צוותי רפואה של צה״ל מסוק ואמבולנסים של מגן דוד אדום וכן צוותים של 669. צוותי הרפואה נאלצו לקבוע את מותם של ארבעת הלוחמים. יתר הנפגעים עשרה במספר פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. מיד לאחר המתקפה פעלו מטוסי חיל האוויר והשמידו את מקורות הירי. במקביל החלו תותחנים של צה״ל בירי לעבר מטרות חמאס ברפיח וחיל האוויר השמיד מספר מבנים בהם על פי המודעין שימשו כחמ"לים של חמאס.