איראן מאמנת לוחמי חיזבאללה לביצוע התקפות מל"טים על צפון ישראל בתוך מתקן רחפנים סודי שמתרחב במהירות, כך חשפה היום (שני) הכתבת מלאני סוואן בעיתון הטלגרף הבריטי. 

על רקע המבצע ברפיח: הדולר והיורו מתחזקים
בעקבות שיטפונות קשים: לפחות 75 בני אדם נספו בדרום ברזיל

המתקן, שממוקם רק חמישה קילומטרים מהעיר קום שבאיראן, הספיק לגדול פי שלושה מאז שהוקם ב-2006 והגיע לשטח של 1500 מטרים, על אף הסנקציות שהטילה ארה"ב על איראן. מקורות מודיעיניים מגלים כי המנהיג העליון, עלי חמינאי, הורה על ריכוז, חיזוק ופיתוח מהיר של כטב"מים ופעילות ייצור של יצרנית המל"טים הראשית של המשטר, "Qods".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בנוסף לאימון ובדיקת מל"טים לטווח הארוך, המתקן משמש לאימון טייסים. פעילותו של המתקן ממשיכה על אף כי בעת הפלישה הרוסית לאוקראינה הוטלו סנקציות על איראן על אספקת המל"טים לרוסיה בשימוש על מטרות אזרחיות.

"עלי חמינאי, מנהיג המשטר, קיבל עידוד ופיוס, ומרגיש בטוח בחוסר המעש של הקהילה הבינלאומית והיעדר השלכות חמורות עבור הפעילות המרושעת של המשטר", אומר חוסיין עבדיני, סגן מנהל מועצת ההתנגדות הלאומית של איראן בבריטניה. "הגיע הזמן להציב את משמרות המהפכה ברשימת הטרור. זוהי בשורה הכרחית לשלום ושלווה באזור ובעולם", הוסיף.

"מערכות היצוא מאפשרות גם לאיראן לראות איך היא שמה את היכולות הללו בידי רשת השחקנים האזוריים שלה", ציין עבדיני בהתייחסותו לשלוחות הפרוקסי שלה, ביניהן חיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראניות. "זה מאפשר לה לשחק ולבצע תעלולים ביריבות האזוריות שלה", הזהיר.