מלחמת חרבות ברזל: ארגון הטרור חמאס הסכים אמש (שני) להסכם הפסקת אש חדש עם ישראל. מטרת ההסכם היא שחרור כל העצורים הישראלים בעזה, אזרחים וחיילים, בחיים או שלא, בתמורה לשחרור אסירים פלסטינים מהכלא הישראלי, חזרה לשקט בר-קיימא, הפסקת אש קבועה, נסיגת כוחות צה"ל מעזה ושיקום הרצועה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בתוך כך, ב-CNN דווח כי גורמים אמריקניים דחו את טענות חמאס על כך ש"הסכים" להצעה להפסקת אש, ובפועל חמאס החזיר הצעה משלו. ב"ניו יורק טיימס" דווח כי בחמאס טענו שגופות החטופים המתים יהיו בין השחרורים הראשונים בעסקה.

איילון דרום נפתח; אם החטוף זעקה: "בלי עסקה - נשרוף את המדינה"
המבצע ברפיח החל: הפגזות כבדות וחגורות אש במזרח העיר

ההסכם בנוי משלושה שלבים:

שלב ראשון (42 יום): הפסקת אש זמנית, נסיגת כוחות צה"ל ממזרח ומאזורים צפופי אוכלוסייה, הפסקת טיסות צבאיות מעל עזה ל-10 שעות ביום, ו-12 שעות בימי שחרור אסירים, חזרת העקורים לבתיהם, פתיחת ציר סלאח א-דין וכביש רפיח, הכנסת סיוע הומניטרי, שחרור 33 עצורים ישראלים תמורת אסירים פלסטינים לפי רשימות של חמאס, לוחות זמנים מדויקים לשחרור ההדדי של האסירים והעצורים, הסדרים משפטיים שימנעו מעצר חוזר של אסירים משוחררים. 

גילי כהן מ"כאן חדשות" דיווחה כי חמאס סייג כי בשלב זה יועברו חטופים "חיים או גופות", וג'קי חוגי הבהיר כי סייג זה מתייחס למקרה שבו לא יימצאו חטופים חיים בקטגוריה זו, בה נכללים קשישים, נשים וחיילות. בנוסף, דיווחה כהן כי חמאס הציג רשימה של מחבלים לשחרור, ותנאי לפיו לישראל לא תהיה זכות וטו. עוד דווח כי לא תהיה אפשרות להגליית מחבלים.

לוח הזמנים, שאף הוא בעייתי בעיני ישראל, מדבר על שחרור שלושה חטופים בכל שבוע, לעומת הקצב שישראל דורשת - שלושה חטופים פעמיים בשבוע. סעיף נוסף עליו מתקוממת ישראל, קובע כי השיח על הפסקת אש קבועה ייחל כבר ליום ה-16 לעסקה.

שלב שני (42 יום): הכרזה על חזרה לשקט בר-קיימא, שחרור כל שאר החטופים הישראלים החיים, תמורת מספר מוסכם של אסירים פלסטינים, ונסיגה מלאה של צה"ל מהרצועה.

שלב שלוש (42 יום): חילופי גופות ההרוגים בין הצדדים, התחלת תוכנית שיקום רב-שנתית בעזה בפיקוח בינ"ל, הסרה מלאה של "המצור" על עזה.

ערבים להסכם: קטאר, מצרים, ארה"ב והאו"ם. זהו הסכם משמעותי שעשוי להביא לרגיעה ממושכת בדרום ולקדם פתרון הומניטרי במשבר בעזה, תוך כדי הבאת הביתה של הישראלים המוחזקים על ידי חמאס. עם זאת, יישומו המלא מותנה בעמידה בתנאים מצד שני הצדדים וימים יגידו אם הפעם זה יצליח יותר מהסכמים קודמים.

חגיגות ברפיח. קרדיט: רשתות ערביות (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
גורמים אמריקאים שבחנו את ההסכם שעליו חמאס מסר את הסכמתו, אמרו לניו יורק טיימס כי "מדובר במתווה שדומה מאוד לזה שהוגש לאחרונה על ידי ארצות הברית וישראל, פרט לשינויים ניסוחיים מינוריים". הגורמים אמרו כי להתרשמותם, התגובה של חמאס מעידה על רצינות. ברויטרס דווח כי גורם אמריקאי שבקיא בפרטי ההסכם, מתח ביקורת על ישראל ואמר כי ראש הממשלה נתניהו וחברי קבינט המלחמה לא ניהלו "בתום לב" את סבב השיחות האחרון מול חמאס.