מלחמת חרבות ברזל: מומחה לענייני ישראל איסמת' מנצור התראיין היום (שלישי) לערוץ הסעודי אל חדאת' ופרש את משנתו לגבי המשך המערכה ברפיח שהחלה אמש.

"לחיזבאללה יש יתרון": האס הטקטי של ארגון הטרור על ישראל | האזינו
פחות מ-24 שעות לפלישה לרפיח: נחשפה מנהרה חדשה | תיעוד

בפתח הראיון אמר: "ישראל החלה את הפעולה בצורה מוגבלת. ההודעה הישראלית והודעת דובר צה"ל מדברת על פעולה מוגבלת באזורים ספציפיים ופינוי אוכלוסייה או למעשה פינוי בכוח של האוכלוסייה שזה פשע מלחמה בפני עצמו. אבל אין בזה למנוע את התפתחות הפעולה. כעת ישראל משתמשת בלחץ הזה כדי להפעיל סחטנות במו"מ. אין מילה אחרת. נתניהו אמר או עסקה או פעולה ברפיח. והוא נופף באיום הזה נגד כולם, נגד המתווכים, חמאס, ארה"ב ומשפחות החטופים".

"כעת המו"מ לא מוצה עד תום ועדיין נעשים מאמצים על מנת להציל אותו אולם הוא החל בפעולה הזאת כדי לעבור מאיום בשימוש בסחטנות הזאת לשימוש בה בפועל", המשיך. "הוא מתחיל את הפעולה כדי לקבוע עובדות בשטח. כעת ארה"ב תתערב ולמרבה הצער ברור שנתניהו מריח שהממשל האמריקני חלש מכדי שתלחץ עליו באופן מלא. הבחירות של ביידן בפתח".

איסמת מנצור. קרדיט: רשתות ערביות (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
מנהרה ברפיח. קרדיט: רשתות חברתיות (צילום :רשתות חברתיות)

"אני סבור שהמצב עלול להידרדר. מהמעקב שלי אחר עמדות הצדדים השונים לרבות גנץ ואייזנקוט או צה"ל והממסד הביטחוני לא חשתי שיש מי שמתנגד לפעולה. להיפך, יש קונצנזוס. יש מי שמפחית מחשיבותה ומי שסבור שהיא לא עומדת בראש סדר העדיפויות, יש מי שמעדיף לעשות עסקה וחושש שהיא תשפיע עליה אבל עקרונית הקרקע מוכשרת בישראל לפעולה הזאת", אמר בסיום הראיון.

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה