בכיר בפת"ח, מוחמד אלחוראני, התראיין לאחרונה לטלוויזיה הלבנונית והתייחס לפעולה הצבאית ברפיח והמגעים במקביל בניסיון להגיע לעסקת חטופים.

לא רק סיום המלחמה: העז החדשה שהכניס סינוואר למשא ומתן לעסקה
תרגיל מהסרטים: סינוואר חיכה לסוף כדי לטרוף את הקלפים | בן כספית

"למעשה בדיוק כפי שראינו את התמונות של שמחת תושבי עזה הספונטנית שלאור כל מה שקורה, לא עניין אותם דבר מלבד ההודעה הזאת של חמאס על הפסקת האש", אמר אלחוראני בפתח דבריו, "נכון שהפקודה הזאת יצאה מנתניהו ומהקואליציה שלו, אבל אני סבור שזה יהיה אירוע עצוב לנתניהו".

בכיר הפת"ח מוחמד אלחוראני (צילום :רשתות ערביות)

"לדעתי ההודעה של חמאס תלחץ את נתניהו עוד יותר אל הקיר והלחץ עליו יתגבר", העריך, "ישראל מודעת ליוזמה המצרית למו"מ שכן היא הייתה צד לדיאלוג בעניינה, ודרך אגב היא סמכה על כך שחמאס ישתהה בקבלת החלטה או לא יסכים. חמאס נקט בעמדה הזאת ששמה את ממשלת נתניהו במצב מביך יותר. ראשית, לאור העובדה שפלח נרחב יותר מהחברה הישראלית החלו לצאת מסרים, יש הטוענים מבני משפחות החטופים הישראלים, שמאחר וחמאס הסכים, על נתניהו להסכים גם לעסקה אחרת 'ישרפו את המדינה'".

בכיר הפת''ח מוחמד אלחוראני (צילום: רשתות ערביות)
בכיר הפת''ח מוחמד אלחוראני (צילום: רשתות ערביות)

"הניגון הזה ברחובות הישראליים יימשך ויחריף וישמש גורם לחץ כבד וכבר לא יהיו רק עשרות אלפים שיצאו, לדעתי כעת מעגל הלחץ על נתניהו יתרחב. נתניהו ניצב בפני ברירות קשות. גם המחלוקת עם הממשל האמריקאי תגבר. נכון שהיא בעלת ברית אולם היא חלוקה עם ממשלת נתניהו בנוגע לעניין הזה מסיבות רבות כמו הבחירות ואי הידרדרות המצב למלחמה רחבה יותר", טען.

לסיום אמר כי "מי שפיקח על השלב האחרון במו"מ הוא ראש ה-CIA, כלומר מדובר בעמדה אמריקאית שיהיה לנתניהו קשה לדחות אותה ולהיכנס לפעולה משמעותית יותר ברפיח".

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה