העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה דיווח הבוקר (רביעי) כי ארצות הברית מתכוונת להחזיר את נושאת המטוסים "דווייט אייזנהאואר" לים האדום. זאת, לאחר בסוף החודש שעבר הועברה נושאת המטוסים ממקומה בעקבות הצורך בתחזוקה תקופתית ומילוי מלאי התחמושת שלה. 

המלחמה בחמאס חשפה את הכשל במערכת היחסים בין הצבא למדינה | דעה
בעקבות "מעצרי שווא ואלימות המשטרה" נגד מפגינים: הפנייה החריגה ליועמ"שית

מקור צבאי אמר לעיתון כי "החזרת נושאת המטוסים האמריקאית 'אייזנהאואר' מהווה הזדמנות חדשה עבור כוחות הצי התימני לבצע התקפות משפילות על הצי האמריקאי בים האדום".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

נושאת המטוסים ''דווייט אייזנהאואר'' (צילום: רויטרס)
נושאת המטוסים ''דווייט אייזנהאואר'' (צילום: רויטרס)

החות'ים בתימן מודים במתקפה על מכלית נורבגית (צילום :רויטרס)
כמו כן, בדיווח נמסר כי המיליציה האיראנית בתימן מאיימת לתקוף מטרות שונות, בין היתר ישראליות, לא רק בתעלת סואץ אל גם כאלה שעושות את העיקוף בעקבות האיומים בחודשים האחרונים. 

בחודש שעבר דווח ב"בלומברג" כי ממשל נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוקל לא לכנות את המורדים החות'ים מתימן בתור "טרוריסטים" אם הם יפסיקו לתקוף ספינות במטרה להניע אמצעים דיפלומטיים באזור.

החות'ים פתחו בחודשים האחרונים בשורה של התקפות טילים ומזל"טים נגד ספינות מסחריות וכוחות ארה"ב בים האדום במטרה להביע תמיכה  בחמאס. למרות שהחות'ים רשומים כרגע ברשימת הטרוריסטים הגלובליים של ארה"ב (SDGT), על פי הדיווח ממשל ביידן ישקול להסיר את החות'ים מהרשימה אם הקבוצה תפסיק את תקיפותיה באזור.