התמרון של צה"ל ברפיח רק החל, אך הדיונים על "היום שאחרי" כבר בעיצומם. היום (רביעי) פורסמו שני דיווחים סותרים לגבי מי עתיד לנהל את מעבר רפיח ברגע שהפעולה תסתיים. מה שבטוח - יחיא סינוואר כנראה לא ממש יאהב את שתי האופציות.

נתניהו צפוי להודיע לראש ה-CIA: לא מקבלים את הצעת חמאס, ממשיכים במבצע ברפיח

על פי הדיווח של Sky News Arabia, חברה אמריקאית פרטית תיקח על עצמה את ניהול מעבר רפיח עד שרש"פ תקבל את המשימה מהצד הפלסטיני. וושינגטון הודיעה לרשות הפלסטינית כי מעבר רפיח ייסגר. בתגובה לכך, פלגים פלסטיניים מסרו: "נטפל בהפרשות של כל תוכנית להשתלטות על מעבר רפיח כפי שנעסוק בכיבוש". עוד אמרו הגורמים כי הם "לא יקבלו כל צורה של אפוטרופסות על מעבר רפיח מאף מפלגה".

במקביל, מקורות יודעי דבר חשפו בראיון לעיתון אל-אח'באר הלבנוני, כי "לאחר כישלון של כמה ניסיונות קודמים, ראש שירות הביון הכללי ברשות הפלסטינית, האלוף מג'יד פרג', מנסה שוב להחזיר את היוזמה להכניס את חברי הסוכנות שלו לרצועת עזה, באמצעות מעבר רפיח וניהולו והפעלתו, לקראת מה שיהיו תוכניות ליום שאחרי המלחמה, ברמת המינהל האזרחי של הרצועה".

כזכור, לפני כחודשיים המהלך של פרג' כשל, כאשר הכנסת פעילי רש"פ לרצועת עזה הסתיימה בחיסולם על ידי החמאס, זאת בעקבות חדש למגעים שלהם עם ישראל.