מלחמת חרבות ברזל: עלי עאטף, חוקר במרכז המצרי לחשיבה ומחקרים אסטרטגיים, התראיין היום (רביעי) לערוץ הסעודי אל חדאת' ופרש את משנתו לגבי פעולות צה"ל ברפיח ובציר פילדלפי.

היום שאחרי כבר כאן: האויב המר של סינוואר צפוי לקחת שליטה על רפיח
תא"ל וינטר הודיע על התפטרותו; ליברמן: "הטבח לא היה קורה במשמרת שלו"

בפתח הראיון אמר: "ללא ספק הפעולות הישראלית הנוכחיות בכל הנוגע לציר פילדלפי הן הפרה ישראלית שלמעשה הן הפרות חוזרות ונשנות וזאת לא הפעם הראשונה שבה ישראל מפרה את הסכם השלום עם מצרים. לפי הסכם השלום בין מצרים לישראל משנת 1979 אין לפגוע באזור הזה".

"אולם ישראל בתקופה האחרונה טענה שיש כמה פעולות או מנהרות שבאמצעותן מבריחים נשק או חומרים אחרים אולם ללא ספק מדובר בשקר ובטענות ובאמתלות ישראליות אשר נועדו להמשיך בפעולות שלה ברצועת עזה באופן מלא ובפרט בעיר רפיח בדרום רצועת עזה", המשיך. מדובר בטענות ישראליות משוללות כל יסוד של אמת שנועדו להצדיק את המשך הפעולות והמטרות שלה בתוך העיר רפיח".

עלי עאטף. קרדיט: רשתות ערביות (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"על רקע ההפרות הישראליות האלה ההתפתחויות הנוכחיות מעידות או גורמות לנו להאמין שישראל תבצע מעשי טבח נוספים בתקופה הקרובה אם ישראל תרחיב את הפעולות הצבאיות שלה בתוך מדינת רפיח הפלסטינית לאור נוכחותם של מיליון ו-200 אלף עקורים פלסטינים בעיר רפיח הפלסטינית שהגיעו מצפון וממרכז הרצועה לעיר הזאת", הוסיף.

לאחר מכן אמר: "אני סבור שהפעולה הישראלית בציר פילדלפי מהווה הפרה בוטה מצד ישראל של הסכם השלום עם מצרים שנחתמה בשנת 1979. חד וחלק הפעולה הזאת מאיימת על הביטחון הלאומי של מצרים ומצרים הדגישה לא אחת שהיא מתנגדת להפרות הישראליות האלה ואני סבור שזה יגרום למתיחות ביחסים בין מצרים לישראל בתקופה הקרובה. מצרים הזהירה מההפרה הזאת לא אחת ומההשלכות שלה על היחסים".

ביירון - חברת תרגום מקצועית