צה"ל התיר הבוקר (חמישי) לפרסום את שמו של סמ"ר חיים סבח שנפל במהלך פעילות מבצעית בצפון הארץ. סבח, בן 20 מחולון, היה לוחם בגדוד הגנת הגבולות (869). 

לכופף את היד של נסראללה: "כך ישראל צריכה לנהוג אם חיזבאללה ינצור נשקו"
מרגישים את המומנטום: זו הסיבה להתגברות התקיפות של חיזבאללה בצפון

סבח נהרג בתקרית שהתרחשה אתמול בשעות הצהריים, אז מחבלי חיזבאללה ירו פצצות מרגמה לעבר מוצב צה"ל בגזרה המרכזית של גבול לבנון. הוא היה חלק מכוח של האיסוף הקרבי שהתמקם באחת מעמדות המוצב, ומחבלי חיזבאללה ככל הנראה זיהו את הכוח ופתחו לעברו באש.

יום קרב קשה התנהל אתמול בגבול הצפון, כאשר פרט לסבח, נפצע לוחם נוסף באורח קל. צה״ל חיסל  חמישה מחבלים בתקיפות השונות בדרום לבנון - שניים מהם של חיזבאללה ושלושה של הג׳יהאד האסלאמי. החיסולים הגיעו בסופו של יום במהלכו עשרות רקטות ומספר כטב"מים שוגרו לגליל המערבי, כטב"ם נפל במרחב יערה. גם ברמת הגולן נשמעו אזעקות עקב חשש מחדירת כלי טיס עוין. במטולה נרשמה פגיעה ישירה, כאשר לא נשמע אזעקה בעיר. 

בתוך כך, ועדת חוץ וביטחון של הכנסת התכנסה אתמול לדיון טעון בנושא "מגן צפון" - יישום התוכנית למיגון הצפון שהחלה כבר ב-2018 וטרם הושלמה סופית. במהלך הדיון הסתבר כי התוכנית לא תוקצבה משנת 2018 וכי גם התקציב שהוקצה, יספיק לאחר המלחמה לתת מענה רק לעשירית מהתושבים. "נכון לרגע זה, כ-50 אלף תושבים נמצאים ללא מיגון", כתבה ח"כ אפרת רייטן בחשבון ה-X שלה.