הלילה (בין חמישי לשישי) פורסם ריאיון של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתוכנית האירוח של ד"ר פיל בשם "ד"ר פיל פריים-טיים". המגיש המפורסם הגיע לישראל, ובריאיון שנמשך כשעה,  שיתף נתניהו על היום שאחרי בעזה והתייחס לעיכוב במשלוח הנשק של ממשל ביידן מישראל.

הליכוד בירידה, האופוזיציה בעלייה - ומפלגה מפתיעה עוברת את אחוז החסימה | סקר מעריב
הגיע הזמן שנציע את עצמנו לבריתות ושותפויות עולם עם טיפה פחות אגו והרבה יותר ענווה | אבי בניהו 

הוא ציין כי הוא מקווה שהוא ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן יוכלו להתגבר על חילוקי הדעות ביניהם בנוגע למלחמה בעזה: "לעיתים קרובות הסכמנו, אבל היו לנו גם חילוקי דעות שהצלחנו להתגבר עליהם. מקווה שנצליח לעשות זאת גם עכשיו - כי נעשה מה שאנחנו צריכים כדי להגן על ישראל". את דבריו אמר לאחר שארה"ב מנעה אספקה של כמה כלי נשק לישראל.

עוד הוא שיתף באשר ליום שאחרי: "תצטרך להיות איזושהי ממשלה אזרחית ברצועת עזה. אולי בעזרת איחוד האמירויות הערביות ומדינות נוספות ששואפות ליציבות".

כמו כן, טען כי "המטרה של חמאס ואיראן היא להרוס את אמריקה. אתם 'השטן הגדול', ואנחנו רק עומדים להם בדרך. אנחנו מגינים על המערב". כשנשאל על אחריותו למחדל שהוביל לטבח ב-7 באוקטובר, השיב: "אני לוקח את זה על עצמי ועל כולם, אנחנו נצטרך לבחון מה קרה, מה היה הכישלון המודיעיני ומה היה הכישלון הצבאי, אבל המטרה שלנו עכשיו היא ניצחון, אין לזה תחליף. צריך להבטיח שלא יהיה עוד כישלון". 

לאחר אמירתו חסרת התקדים של נשיא ארה"ב בנוגע לאספקת הנשק לישראל, נתניהו בחר להתייחס אליו במרומז: "אי-אפשר לדבר על זכותה של ישראל להגן על עצמה ואז להתנגד לפעולות שלנו. אם ניכנע ולא נשמיד את חמאס נישאר לא מוגנים, הם יחזרו שוב ושוב על 7 באוקטובר. מנהיגי העולם מסכימים עם עמדתו בשיחות פרטיות, "ואז הם נתקלים בפרופגנדה ובהתנגדות ובמחאות באוניברסיטאות - והם מתחילים להישחק".

נזכיר, כי מאז טבח ה-7 באוקטובר ראש הממשלה התראיין 17 פעמים לכלי תקשורת זרים, בעיקר בארה"ב, אבל טרם התראיין לכלי תקשורת ישראלים.

בתוך כך, ב-CNN דווח כי ביידן "לא רוצה קטגוריות מסוימות של נשק אמריקאי" בשימוש על ידי ישראל ברפיח. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שב וחזר על עמדת האמריקאים, כי הוא "מאמין שלישראל יש כל זכות להגן על עצמה", אבל הוא אינו תומך במבצע קרקעי גדול ברפיח.

דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, אמרה במסיבת עיתונאים על סיפון אייר פורס וואן כי ארה"ב "לא מעוניינת לספק תמיכה מהותית למבצע כזה", וכי הם "דנו על ישראל בכל החששות לגבי השימוש באמל"ח המדובר בסביבה עירונית צפופה". עוד הוסיפה, "עבור ביידן - זה פשוט".

היא הסבירה: "הוא ימשיך לספק לישראל את כל היכולות שהיא צריכה כדי להגן על עצמה, אבל הוא לא רוצה שקטגוריות מסוימות של נשק אמריקאי ישתמשו בסוג מסוים של מבצעים במקום מסוים", אמר ז'אן-פייר. "באופן רחב יותר, הנשיא הנחה את הצוות שלו להמשיך לעבוד עם ישראל כדי לחדד את האסטרטגיה שלהם להנחיל תבוסה מתמשכת לחמאס". לדבריה, מבצע ברפיח לדעתו של ביידן "לא יקדם את המטרה הזו".

נזכיר, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול לראשונה למשבר מול ארצות הברית: "אנחנו ערב יום העצמאות. במלחמת העצמאות לפני 76 שנים היינו מעטים מול רבים. לא היה לנו נשק, היה אמברגו נשק על ישראל, אבל בתעצומות הנפש, הגבורה והאחדות בתוכנו - ניצחנו. היום אנחנו הרבה יותר חזקים. אנחנו נחושים, ואנחנו מאוחדים כדי להביס את אויבנו ומבקשי נפשנו. אם נצטרך לעמוד לבד, נעמוד לבד. אמרתי כבר שאם צריך - נילחם בציפורניים. אבל יש לנו הרבה יותר מציפורניים, ובאותן תעצומות נפש, בעזרת השם יחד ננצח".

קודם לכן בבית הלבן התייחסו לאמירותיו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שעוררו סערה, בנוגע לאספקת הנשק לישראל. "ביידן הבהיר את ההתנגדותו למבצע ברפיח שוב ושוב - ישירות לנתניהו", נמסר.