איראן נתנה פקודה לחיזבאללה לעלות מדרגה נוספת מול ישראל, גם במחיר פתיחת מלחמה כוללת, כך פורסם היום (שישי) בעיתון אל אחבאר הלבנוני, המקורב לחיזבאללה.

הצפון בוער: מתקפת כטב"מים נרחבת, יירוטים מעל צפת
התרגיל של סינוואר: נסראללה לא מצליח לצאת מהמלכוד

כזכור, הפקודה מגיעה על רקע הסלמה בגזרה הצפונית, כאשר אזעקות רבות נשמעו אתמול במספר רב של יישובים בצפון הארץ, בעקבות חשש לחדירה של כלי טיס עוין. האזעקות נשמעו בין היתר במשגב עם, קריית שמונה, בית הלל, כפר יובל, מרגליות, מנרה, מעיין ברוך כפר גלעדי ותל חי. כמו כן, בשלומי נשמעה אזעקה בעקבות ירי טילים, לאחר שבוצעו שני שיגורים לעבר היישוב, שהובילו לנפילה אחת לפחות, ככל הנראה ללא נפגעים.  יירוט אף בוצע מעל העיר צפת. 

מאז שעות הלילה צה״ל פעל בשתי זירות לחימה, גם בגבול לבנון וגם בשכונת זיתון בדרום העיר עזה, כאשר בגבול לבנון ובזירת סוריה מנסה צה״ל למנוע מחיזבאללה את קביעת סדר היום המלחמתי.

במקביל ממשיך צה״ל לגבות מחיזבאללה ומתמציות שיעיות הפועלות במרחב מחיר תוך פגיעה בנכסים שלו על אדמת לבנון וכן בסוריה. על פי דיווחים סורים כוחות צה״ל תקפו מבנה ששימש את אחת המליציות השיעיות שפעלה בחסות חיזבאללה. התקיפה בוצעה ברובע השיעי א-סיידה זיינב מדרום לבירה דמשק, אזור מועד לפעילות והנוכחות של איראן ושלוחותיה. הסורים דיווחו כי הירי בוצע כנראה מהאוויר מאזור צפון רמת הגולן.