במהלך המגעים במצרים, חמאס דרש מישראל להסכים מראש להפסקת אש ולעסקה של 12 שבועות בלחימה ולא שישה שבועות, מה שגרם למכשול הגדול במשא ומתן, כך מסרו מקורות מיודעים לרשת CNN.

המשא ומתן לעסקת חטופים קרס: "השיחות יופסקו עקב הפעילות ברפיח"
החטופה ששבה שיתפה: זה מה שסינוואר אמר לה כשהייתה בשבי

בתוך כך, לעיתון אל-אח'באר נודע ממקורות מצריים מעודכנים כי "ישראל הודיעה לצד המצרי על המשך הפעולות הצבאיות ברצועת הגבול בעיר רפיח", ועל כוונתה "לבצע פעולות איכותיות נוספות ברצועת הגבול". ישראל גם העבירה למצרים מידע על מספר החיילים הישראלים המשתתפים במבצע, סוג ומספר הנשק והטנקים וכדומה.

עוד אמר גורם צבאי מצרי לאל-אח'באר כי "המצב ברפיח הולך ומחמיר וכי ישנן תוכניות ישראליות לטפל בכל אזור ברפיח בנפרד, במטרה לא להיכנס לעימות ישיר עם ארה"ב והקהילה הבינלאומית".

כזכור, מקור אמריקאי המעורב בשיחות המשא ומתן בין ישראל לחמאס אמר אתמול לאל ג'זירה: "הוחלט להפסיק זמנית את השיחות עקב המצב הנוכחי ברפיח".

קודם לכן פורסם כי ישראל החליפה בהסכם עסקת החטופים את הביטוי "הפסקת האש לצמיתות" במילה "בר קיימא", ואפשרה לה לחזור בכל עת ללא התחייבות, כך דווח בתקשורת המצרית. בתוך כך, ברשת NBC דווח כי ישראל תסרב לעסקה שלא תאפשר לה להמשיך בפעולה ברפיח. משלחות ישראל וחמאס עזבו את קהיר.