ביומו החמישי של המבצע ברפיח, מתנהלים קרבות עזים באזור בין חיילי צה"ל למחבלי החמאס. כמו כן, טנקים ישראליים השיגו שליטה על הכביש הראשי שמפריד בין החמי המזרחי לזה המערבי של העיר, כך דווח ברויטרס. 

תלות יתר באמריקאים? "ישראל נהייתה מסוממת, ירדנו מהפסים"
"זו הבעיה המרכזית": כך תיראה מערכה כוללת מול החיזבאללה

למעשה, משמעות המהלך היא כי צה"ל הוביל לחציצה בין שני חלקי העיר. עוד דווח כי במהלך הפעילות, כוחות צה"ל חדרו מספר קילומטרים מכיוון מזרח העיר.  

תקיפות צה"ל ברפיח (צילום :רשתות ערביות)

בתוך כך, צוות הקרב של חטיבת הנח"ל החל בימים האחרונים מבצע בהובלת אוגדה 99 במרחב שכונת זיתון שבדרום העיר עזה. הכוחות פשטו על תשתיות טרור במרחב, חיסלו מספר מחבלים מהאוויר והקרקע, איתרו אמצעי לחימה ואמצעים מודיעיניים של ארגון הטרור חמאס והשמידו יחד עם מכלול האש החטיבתי תשתיות טרור של הארגון. כחלק מהמבצע, הלוחמים פשטו על בית ספר ואיתרו אמצעי לחימה, קלצ׳ניקובים ומחסניות בכיתות הלימוד. 

בנוסף, כוחות אוגדה 162 ממשיכים לפעול במזרח רפיח. ביממה האחרונה לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי איתרו מספר פירי מנהרות תת קרקעיות במרחב. כמו כן, במרחב מעבר רפיח בצידו העזתי לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 חיסלו מספר חוליות מחבלים בקרבות פנים אל פנים ובסגירות מעגל מהאוויר.

עוד נמסר מדובר צה"ל כי כלי טיס בהובלת חיל האוויר וחטיבת האש 215 תקפו מספר מרחבים ברפיח מהם שוגרו בימים האחרונים רקטות ופצמ"רים לעבר שטח ישראל ומעבר כרם שלום. במרחב זייתון שבמרכז הרצועה, לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח״ל ושל חטיבה 2 פועלים, בהכוונה מודיעינית של שב״כ ואמ״ן להמשך פירוק תשתיות טרור וחיסול מחבלים במרחב.

פעילות צה''ל ברפיח  (צילום: דובר צה''ל)
פעילות צה''ל ברפיח (צילום: דובר צה''ל)

מטוסי קרב תקפו ביממה האחרונה מספר מחבלים ומטרות של ארגון הטרור חמאס בהן מבנה ממולכד באמצעי לחימה רבים. מטוסי קרב בהובלת חיל האוויר ואוגדת עזה תקפו מספר תשתיות טרור ברחבי הרצועה בהן עמדות נ"ט ופירי מנהרות.

כוחות צוות הקרב של חטיבה 679 זיהו חוליית מחבלים יוצאת ממחסן אמצעי לחימה במרכז הרצועה ונעה לעברם. כלי טיס של חיל האוויר תקף את החוליה. מחסן אמצעי הלחימה ומחבל נוסף מהחוליה הותקפו זמן קצר לאחר מכן על ידי מטוסי קרב ומסוקי קרב של חיל האוויר.

בתוך כך, במסגרת פעילות צה"ל בדרום הרצועה מוקדם יותר היום, טנק של צה"ל עלה על קן צרעות. כתוצאה מכך, 11 לוחמים נעקצו ופונו לבית החולים באורח קל לקבלת טיפול רפואי. לוחם צה"ל נוסף פונה באורח בינוני. משפחותיהם עודכנו.