אזעקת צבע אדום על ירי רקטות וטילים נשמעה בשדרות בסביבת השעה 10 בבוקר היום (רביעי). שתי רקטות שוגרו לעבר העיר, ובניין לא מאוכלס בשכונה חדשה נפגע בפגיעה ישירה. הרקטה השנייה יורטה. בתוך כך, שתי נשים נחבלו בדרכן למרחב המוגן ופונו על ידי מד"א לבית חולים כשהן במצב קל.

כמו כן, הבוקר כוחות צוות הקרב של חטיבת נח״ל סיימו לפעול במרחב זייתון ונערכים לפעולות התקפיות נוספות, צוות הקרב של חטיבה 2 ממשיכים בפעילות במרחב זיתון.

צבי סוכות: "הלוואי והיה אפשר להחזיר את כל החטופים, לא בטוח שאפשרי"
ישראל פועלת באופן שגוי? "ייתכן והכניסה לרפיח תהיה לסינוואר הישג אדיר"

תושבי הרצועה חוזרים לשכונת זייתון לאחר יציאת כוחות צה"ל (צילום :רשתות ערביות)

 בתוך כך, בצה"ל מעדכנים כי אוגדה 98 החלה לפעול הלילה בלב מחנה ג'בליה. לוחמי צוותי הקרב של חטיבות 7, הצנחנים ו460 ניהלו קרבות עצימים וחיסלו מספר רב של מחבלים. באחת מהתקיפות, כלי טיס של חיל האוויר חיסלו את חוליית המחבלים שביצעה ירי למרחב שדרות אתמול.

הפגיעה בבניין בשדרות (צילום: עיריית שדרות)
הפגיעה בבניין בשדרות (צילום: עיריית שדרות)

בדרום הרצועה, כוחות אוגדה 162 ממשיכים את פעילותם במזרח העיר רפיח כדי לטהר את האזור ממחבלים ותשתיות טרור נוספות. בתוך כך, צוות הקרב של חטיבת גבעתי יצא בימים האחרונים להתקפה חטיבתית ממוקדת על מוצב במרחב אשר שימש את ארגון הטרור חמאס לאימונים. בהתקפה חוסלו מחבלים במהלך היתקלויות פנים מול פנים, וכן אותר מתחם המדמה כלים צה"לים ואמצעי לחימה רבים.

דגם דמוי טנק שאיתרו במוצב חמאס (צילום: דובר צה''ל)
דגם דמוי טנק שאיתרו במוצב חמאס (צילום: דובר צה''ל)

במהלך היממה האחרונה כלי טיס של חיל האוויר תקפו והשמידו כ-80 מטרות טרור. בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים, אתרי ומחסני אמל"ח, משגרי טילים, עמדות תצפית ותשתיות צבאיות נוספות.

כמו כן, אזעקות "צבע אדום" נשמעו מוקדם יותר גם הבוקר בעקבות ירי רקטות וטילים בשדרות, איבים וניר עם - אליהם חזרו התושבים שחזרו לאחר שפונו ב-7 באוקטובר.

זוהה שיגור של שלוש רקטות לעבר העיר, ושתיים מהן יורטו - כשלוחמי ההגנה האווירית בחיל האוויר יירטו שיגור אחד שחצה ממרחב ג'בליא. משדרות נמסר כי צוותי הביטחון של העירייה מבצעים סריקות בעיר בעקבות דיווח על נפילת רקטה, ובשלב זה לא ידוע על נפגעים בגוף או נזק לרכוש.