ירדן סיכלה הובלה של נשק איראני לתא של האחים המוסלמים בירדן, הקשור לזרוע הצבאית של חמאס, הנועד כדי לעזור למתנגדים לבצע פעולות חבלה, כך פורסם היום (רביעי) בסוכנות הידיעות "רויטרס" ממידע שנמסר משני מקורות ירדניים.

הותר לפרסום: סמל עירא יאיר גיספן נפל בקרב בדרום הרצועה
חדירת מחבלים למרכז? מתחם האימונים החדש בו מתכוננים לגרוע מכל | תיעוד

הנשק נשלח ממיליציות פרו איראניות בגיבוי איראני בסוריה. משלוח הנשק נתפס כאשר חברי המיליציה, ירדנים ממוצא פלסטיני, נעצרו בסוף חודש מרץ. לדברי המקורות, מטרת המזימה הייתה לערער את היציבות בירדן, מדינה בעלת חשיבות ברקע מלחמת ישראל-חמאס, בהיותה בעלת בסיס צבאי אמריקאי ושכנה של ישראל וכן של סוריה ועיראק, המחזיקות במיליציות הנתמכות על ידי איראן.

התקיפה האיראנית לכיוון ישראל, מצולמת מעמאן בירדן (צילום: רויטרס)
התקיפה האיראנית לכיוון ישראל, מצולמת מעמאן בירדן (צילום: רויטרס)

המקורות טרם ציינו על איזה סוג נשק מדובר, אך ציינו כי שירותי הביטחון סיכלו בחודשים האחרונים ניסיונות הברחת רובי קלצ'ניקוב, סמטקס ו-C4 איראניים, וחומרי נפץ ורקטות של בעלות בריתה של איראן. 

גורם בכיר אמר לרויטרס כי חברי החוליה שנעצרו גויסו על ידי ראש חמאס סאלח אל-עארורי, שניהל עד מותו את פעולות הארגון בגדה המערבית מלבנון. "לאיראנים יש הוראות לגייס ירדנים ולחדור לזירת ירדן באמצעות סוכנים", הוסיף. "מאמצי הגיוס שלהם משתרעים על כל מגזרי החברה". דיפלומט מקורב לטהרן חיזק כי השאיפה האיראנית היא לבסס דריסת רגל בירדן.

דוברי ממשלת ירדן ומשרד ההגנה האמריקאי סירבו להגיב לדיווח.