במהלך הלילה (שלישי) צה"ל תקף וחיסל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר, במרחב צור, את המחבל חסין איברהים מכי, מפקד שטח בכיר בחזית הדרום של ארגון הטרור חיזבאללה, שהיה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור רבים לעבר העורף הישראלי במהלך הלחימה. תושב מירון, יוסף חיים בולטון מספר ל-״מעריב״ על התחושות בנוגע למטח הכבד שהגיע היום לאחר החיסול מאמש.

התרגיל של נתניהו ודרעי לגנץ: כך נרקם הפתרון לחוק הגיוס
שר החוץ המצרי: "היחסים עם ישראל - תלויים במעשיה"

״היו שני מטחים כבדים. אני רואה מעבר לביתי שריפה ועשן בהר מירון כתוצאה מהירי הרקטי. זה מאוד קרוב לביתי. לא נעים, אבל אנחנו פה. יש במירון שבעה מקלטים קטנים שלא מספקים הגנה ונותנים מענה ל-600 התושבים שיש ביישוב בזמן הרתעה. מעבר לכך, המקלטים נבנו ממזמן, בימי נבוכדנצר, הם לא תקינים", מיידע חיים בולטון.

בכיר בחיזבאללה חסין איברהים מכי (צילום: רשתות ערביות)
בכיר בחיזבאללה חסין איברהים מכי (צילום: רשתות ערביות)

"ביישוב עצמו יש כ-20-30 בתים חדשים בלבד, והשאר אלו בתים ישנים בלי ממ״דים. 70 אחוזים מהתושבים הם ללא ממ״דים בבתיהם, והאופציה היחידה שלהם למיגון היא רק מקלטים רחוקים, שהם לא מספיקים אפילו להגיע אליהם. יש כאלה ששכרו בתים כאן ואין להם ממ״דים בבתים, אז הם עזבו את היישוב. מבחינה צבאית ומדינית, יש הפקרות גדולה יותר מאי פעם. מתקפות חיזבאללה עלינו הן חלק מהרפיסות של מדינת ישראל והרצון שלנו להראות טוב בעיניי העולם״, הוא מוסיף.