על רקע הירי שאינו פוסק מאז חזרתם לעיר של התושבים שפונו, קבוצה של הורים לתלמידים, תושבי שדרות, מתארגנת למחאה ומנסה לעשות נפשות להשבתת הלימודים מחר במוסדות החינוך. זאת, לאחר שהבוקר (רביעי) פגעה רקטה בבניין בשכונה חדשה שטרם אוכלסה בעיר, בעוד שאחרת יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. שתי נשים נחבלו קל עת שעשו דרכן למרחב המוגן ופונו למד"א.

זה לא היה האירוע הירי היחיד שאירע בשבועות האחרונים בעיר, ואצל התושבים נוצר רושם לפיו ה"טיפטופים" המוכרים חוזרים, והם לא מוכנים שזו תחזור להיות שוב השגרה. בקבוצות הווטסאפ המקומיות הביעו התושבים את מורת רוחם וכתבו, בין היתר: "אין מקום להמשך ההפקרות הזאת!!!"; "לא רוצים חוסן, רוצים גבורה, רוצים ניצחון, רוצים הכרעה, זו השפה שנבקש שידברו בה". עוד נאמר: "יש זמן ללמוד היסטוריה ויש זמן לעשות היסטוריה". בינתיים, יש בין הפעילים כאלה שמנסים להוביל את המהלך ולתאם אותו מול ועדי ההורים והעירייה.

עדיה לוי, אם לשישה, יוזמת המחאה, אומרת למעריב: "הגיע הזמן לעצור את השגרה הלא שגרתית הזאת. אנחנו מופקרים שוב ושוב. ממשלת ישראל מספרת לנו סיפורי לחימה, בעוד העיר שלנו הפכה לשדה קרב. או שיכריעו את צפון הרצועה או שיחליטו על אזור צבאי סגור. בושה שיום אחרי העצמאות אנחנו מרגישים שוב נבגדים".

הבניין שנפגע בשדרות (צילום: עיריית שדרות)
הבניין שנפגע בשדרות (צילום: עיריית שדרות)

מוריה בן אליהו, אם לחמישה ילדים המתגוררת בעיר, מוסיפה: "משנת 2001 העיר שלנו סובלת ממתקפות קסאמים חוזרות ונשנות בכל שעות היממה. ילדינו וגם אנו ההורים נדרשים לגלות חוסן לנוכח המציאות המשוגעת הזאת".

על השיגורים היום היא אומרת: "מתקפת הטילים התרחשה היום בשעות 9:00 ו-10:00 כשילדנו במעונות, בגני הילדים ובבתי הספר ואנו בעבודה. היא המחישה לנו ביתר שאת שדבר לא השתנה. אם דבר כזה היה קורה בתל אביב , מדינת ישראל הייתה עוברת על כך בשתיקה? האם היא הייתה אומרת לתושבי תל אביב, נקים לכם מרכזי חוסן? נפנה אתכם מבתיכם לחמישה חודשים? אין זכות קיום לחמאס, לג'יהאד האסלאמי ולשותפיהם. תנו לצה"ל לנצח!".

מוריה מציינת בנוסף כי התושבים מזדעקים לנוכח המציאות בה שדרות לדבריה "חזרה להיות כמו לפני ה-7.10". היא מוצאת לנכון לומר: "אנו מתמודדים מול אויב אכזר שרצח באכזריות תינוקות, קשישים, משפחות שלמות ומחזיק בשבי יותר מ100 שבויים ושבויות מבלי שנדע מה גורלם. אל לנו לשכוח שהמלחמה לא הסתיימה. היא רק התחילה".