מלחמת חרבות ברזל: אלעד פינגרהוט, בן 38 ואב לשלושה, הוא האזרח שנהרג אתמול (שלישי) מירי נ"ט של ארגון הטרור חיזבאללה לאדמית. הוריו קיבלו את ההודעה על מותו בעת ששהו בסין. פינגרהוט הוא במקור מאפרת, התגורר בשלוש השנים האחרונות בקיבוץ מצובה. פינגרהוט נהרג בעת שרצה לסייע לכוחות הצבא שמוצבים ביישוב.

הפרשן המצרי טוען: זה הקו האדום של מצרים לגבי הסכם השלום | צפו
"מהלך פוליטי מבריק": ברשת משוכנעים - נתניהו הכין מלכודת לגנץ

דובי שפלר, ראש המועצה המקומית אפרת, ספד: "ליבנו עם משפחת פינגרהוט, משפחה ותיקה ושורשית באפרת. הריצה של אלעד הי"ד אל התופת כדי לסייע לחיילי צה"ל שנפגעו מלמדת על החינוך שינק והערכים שנטעו בו הוריו. המועצה על כל אגפיה תלווה את משפחתו ותסייע ככל שיידרש".

החיילים ששהו באדמית נפגעו מירי נ״ט - אלעד שמע זאת ויצא מבית חבריו אצלם התארח על מנת לסייע לחיילים. הוא נפגע מטיל הנ״ט השני באופן ישיר ונהרג

יוסף חיים בולטון, תושב מירון, שיתף בתחושותיו לאור המטח הכבד שחל לאחרונה באזור ביתו: "מתקפות חיזבאללה עלינו הן חלק מהרפיסות של מדינת ישראל". חוקר בכיר לאתגרי ישראל בצפון מסר: "יש לשנות את ההיערכות".

על האפשרות להביא לרגיעה בצפון, מדבר החוקר טל בארי, ממכון המחקר ״עלמא״ לאתגרי הביטחון של ישראל בצפון ואומר: ״קודם כל, יש לפגוע ביכולות ובכשירות של חיזבאללה - מה שלא קורה כרגע עובדתית בשטח.

במקביל, כדי שהתושבים יוכלו לשוב לבתיהם, יש לשנות את ההיערכות בגבול הצפון מבחינת ההגנה על היישובים - וגם מבחינת המיגון. כל עוד לא ישנו את אופן הפעולה - אנו נישאר במצב הקיפאון הנוכחי״.

תיעוד הנפילות במירון (צילום :מועצה אזורית מרום הגליל)

"המאמץ המרכזי שיש לרכז בו את פעולות צה״ל הוא פגיעה במערכי האש המרכזיים של חיזבאללה - הכטב״מים, האש, הרקטות והנ״ט. יש לפגוע בצורה רוחבית ומאסיבית במחסני הנשק, שרשרת האספקה, עמדות השיגור והתצפית של ארגון הטרור - כדי לפגוע בו בצורה תשתיתית״, הוא מוסיף.