על רקע הכרזתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון לרשת האמריקאית CNBC לפיה "המבצע ברפיח יימשך שבועות", נשא הערב (רביעי) דברים שר הביטחון יואב גלנט. "אני קורא לראש הממשלה נתניהו לקבל החלטה ולהכריז כי ישראל לא תשלוט אזרחית ברצועת עזה", אמר גלנט, ומתח ביקורת על ראש הממשלה: "אני מעלה את הנושא בקבינט ללא תשובה".

שר החוץ של איראן: "השגנו תוצאות משמעותיות בבניית אמון עם מצרים וסעודיה"
תרגיל חוק הגיוס קנה זמן יקר – אבל המשבר מעבר לפינה | אנה ברסקי

בפתח דבריו אמר גלנט: "היום שאחרי חמאס יושג רק על ידי שליטה של גורמים פלסטינים שיהוו חלופה שלטונית לחמאס. זה לפני הכל אינטרס ישראלי. לצערי התוכנית לא הובאה לדיון ולא הובאה חלופה אחרת במקומה".

עוד אמר השר, כי "מגמה מסוכנת המקדמת משטר צבאי ישראלי ואזרחי בעזה זוהי חלופה רעה. ממשל צבאי ישראלי יהפוך להיות המאמץ הביטחוני והצבאי הראשי של מדינת ישראל בשנים הבאות על חשבון זירות אחרות. הוא יעלה בדם ללא תכלית. לא אסכים להקמת ממשל צבאי ישראלי בעזה. אסור לישראל לשלוט אזרחית ברצועת עזה. אופן היישום ישפיע על מצבה הביטחוני של ישראל עשרות שנים קדימה. לטובת עתיד המדינה עלינו לקבל החלטות קשות מתוך העדפת האינטרס הלאומי במקום כל אינטרס אחר.  זהו רגע של מבחן לאומי, העם בישראל מצפה מאיתנו לקבל את ההחלטות הנכונות".

בתגובה, ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "אני לא מוכן להחליף 'חמסטאן' ב'פתסטאן'. התנאי הראשון ליום שאחרי הוא לחסל את החמאס ולעשות את זה בלי תירוצים". השר בני גנץ הביע תמיכה בגלנט, ומסר כי ״שר הביטחון אומר דברי אמת - אחריותה של הנהגה היא לעשות את הדבר הנכון עבור המדינה, בכל מחיר". 

כאמור, מוקדם יותר אמר ראש הממשלה כי "המבצע ברפיח יימשך שבועות". נתניהו אמר את הדברים בריאיון לרשת CNBC האמריקאית, וכשנשאל האם צה"ל יבצע פלישה בקנה מידה מלא לרפיח, השיב: "זו פעולה שנעשית באחריות, צעד אחר צעד".

קודם לכן פרסם נתניהו סרטון בתגובה לדבריו של מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, ואמר כי "הדיבורים על 'היום שאחרי' בעזה כאשר חמאס נשאר על כנו הינם ריקים מתוכן. חיסול חמאס הוא צעד הכרחי כדי להבטיח ש'ביום שאחרי' לא יהיה בעזה אף גורם שיאיים עלינו".

אנתוני בלינקן, בנימין נתניהו (צילום: איתי בית-און / לע״מ)
אנתוני בלינקן, בנימין נתניהו (צילום: איתי בית-און / לע״מ)

"כבר לפני כמאה ימים אישרתי לגורמי הביטחון לאפשר לעזתים מקומיים, שאינם מזוהים עם החמאס, להשתלב בניהול האזרחי של חלוקת המזון בעזה", אמר נתניהו. "הניסיון הזה לא צלח, כיוון שהחמאס איים עליהם ואף פגע בכמה מהם כדי להרתיע אחרים. עד שלא יהיה ברור שהחמאס לא שולט צבאית בעזה, שום גורם לא יהיה מוכן לקבל על עצמו את הניהול האזרחי על עליה מחשש לשלומו. לכן הדיבורים בעניין 'היום שאחרי', כשחמאס נשאר על כנו, הם יישארו רק דיבורים - ריקים מתוכן".

עוד אמר, כי "בניגוד לנטען, מזה חודשים אנחנו עוסקים בניסיונות שונים להביא פתרון לבעיה המורכבת הזו. חלק מהניסיונות סמויים מן העין וטוב שכך. זה חלק ממטרות המלחמה שהגדרנו, אנחנו נחושים להשיג גם אותו. בכל מקרה, אין תחליף לניצחון הצבאי. הניסיון לעקוף אותו בטענה כזו או אחרת הוא פשוט מנותק מהמציאות. יש תחליף אחד לניצחון - תבוסה. תבוסה צבאית ומדינית, תבוסה לאומית. הממשלה בראשותי לא תסכים לכך. יחד נילחם, ובעזרת ה׳ - יחד ננצח".

בנימין נתניהו עונה לאנתוני בלינקן (צילום :עומר מירון / לע"מ)

ראש הממשלה הוסיף עוד כי "הממשלה התנגדה היום להחלטת האו״ם מהשבוע שעבר לקדם הכרה במדינה פלסטינית. לא ניתן פרס לטבח הנורא של ה-7 באוקטובר, ש-80% מהפלסטינים תומכים בו גם בעזה וגם ביהודה ושומרון. לא ניתן להם להקים מדינת טרור ממנה יוכלו לתקוף אותנו ביתר שאת. אף אחד לא ימנע מאיתנו, מישראל, לממש את זכותנו הבסיסית להגן על עצמנו - לא העצרת הכללית של האו״ם ולא שום גורם אחר. נעמוד יחד בראש מורם כדי להגן על המדינה שלנו".