אבי אשכנזי, הכתב הצבאי של מעריב, שוחח היום עם בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103fm על תמונת המצב בצפון ועל הלחימה המתמשכת מול החיזבאללה.

איום שטרם הכרנו? שיתוף הפעולה המדאיג שמסתמן בין איראן למצרים | פרשנות  
״גלנט כנראה סגור במקום אחר״: דרמה בליכוד אחרי הודעת שר הביטחון

בנושא תקיפת בלון התצפית אתמול אמר: "אנו רואים ניסיון של חיזבאללה בזמן האחרון לעוור את צה"ל בגבול הצפון. חיזבאללה מנתק את בלון התצפית, שהוא אחד מכלי צה"ל למנוע חדירה של מחבלים וירי כטב"מים לעבר שטח ישראל. חיזבאללה פועל לאורך כל הגזרה, ואנחנו רואים במהלך כל הלחימה הזו פגיעות בעמדות תצפית על מנת לפגוע ביכולת איסוף המודיעין לטווח הקצר. הבלון נמצא כרגע בידי לבנון ואנחנו כרגע בסוג של עיוורון. אני מניח שצה"ל מצא פתרון מידי כדי למנוע פרצה בשטח, אבל זה אכן דבר שמטריד".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

על הירי חריג לעבר הצפון הבוקר אמר אשכנזי: "הירי המסיבי לצפון היום בשעות הצהריים לעבר מירון היה כתגובה לחיסול אלוף פיקוד הדרום של חיזבאללה. כמה שעות קודם לכן צה"ל ביצע סיכול ממוקד והרג אותו ואת שומר הראש שלו. צה"ל בעצם חזר לימי החיסולים והסיכולים הממוקדים בדרום לבנון, וזו האימה של החיזבאללה".

תיעוד מהחיסול של חסין איברהים מכי בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

לסיכום הוסיף: "הם מורתעים בקטע הזה. גם התגובה של החיזבאללה מלמדת שמשהו מציק לו, זו תגובה שלקחה רק שעה וחצי לאחר שדובר צה"ל לקח אחריות".