הערב (חמישי) נקבע מותו של רס״ם (מיל׳) רן יעבץ בן 39 במודיעין, לאחר שנפצע באורח קשה, בהתפוצצות פגז מרגמת טנק, שהייתה בקנה לפני שיגור. באירוע נפצע גם חייל נוסף. יעבץ שירת כלוחם בגדוד סיור 6828, חטיבת ביסל״ח (828).

המפכ"ל וקציני המשטרה במוקד: מופע האימים של איתמר בן גביר
נחשף הגורם שעשוי להוביל לפיצוץ בין החמאס לג'יהאד האיסלאמי

האירוע התרחש היום בצהריים בסמוך לאנדרטת החץ השחור ליד רצועת עזה. בצה"ל בודקים את נסיבות התאונה. בכך עלה היום לשישה, מספר ההרוגים בתאונות מבצעיות ברצועה. 

תקיפות צה"ל ברפיח (צילום :רשתות ערביות)

צה"ל חזר לאחרונה למרחב ג'בליה בצפון רצועת עזה, בעקבות ידיעות מודיעיניות על התבססות מחודשת של חמאס באזור, לאחר שכוחות צה"ל "טיהרו" אותו ועברו להילחם בגזרות אחרות ברצועת עזה. קצין בכיר המפקד על לחימה בגזרה, תיאר בשיחה עם "מעריב" את אופי הלחימה ואמר כי "מה שאנחנו חווים בג'בליה זה אחד מאירועי הלחימה הקשים ביותר מאז תחילת התמרון הקרקעי לפני יותר מחצי שנה".

הוא סיפר: "הלוחמים שפועלים במרחב נפגשים בהתנגדות לא פשוטה ומופעל נגדם מערך אש נרחב, אנחנו נתקלים באירועי נ״ט, צליפה, מטענים. פירים ממולכדים, רחפנים מטיל פצצות ובתים ממולכדים", הוא הוסיף כי מאז שצה"ל עזב את האזור, הצליח חמאס לשקם במידה כזו או אחרת את ארבעת גדודיו באזור, כאשר הגדוד המזרחי פועל בכשירות גבוהה: "הדרג הצבאי הבכיר נפגע, אבל הצליחו לגייס מפקדים ולוחמים צעירים, שהם בכשירות לחימה גבוהה".