טל בארי, מנהל המחקר במרכז עלמא לחקר האתגרים הביטחוניים בזירה הצפונית, שוחח היום (שישי) עם אריה אלדד ורון וקופמן ברדיו 103fm והביע את דעתו באשר למתיחות הגוברת בגבול הצפוני. 

נחשפה הסיבה לדחיית המלחמה בצפון? "זה לא יהיה כמו לבנון השנייה"
"ככל שתחטוף יותר טילים, סימן שיותר פגעת": עד כמה גדול הנזק לחיזבאללה?

"גם פה התחושה היא שאין יוזמה, רק תגובה. למעט סיכולים שעושים פעם או פעמיים בשבוע", אמר. "חיזבאללה מנסה לגרור את ישראל למלחמה מקיץ 2022. אתה רואה את זה לאורך כל התקופה, כל השתלשלות האירועים בצפון, פיגוע מגידו, האוהל בהר דב, רקטות בפסח שעבר, ירי נ"ט, התפרעויות. חיזבאללה ניסה בפירוש לגרור את ישראל ללחימה. חיזבאללה למעשה היה בדקת קריאה לאותה פעולה שחמאס למעשה גנב לו את ההצגה בדרום. מה שרואים בייחוד ביומיים האחרונים זו משוואת הכאב".

עוד טען כי "כמו שאנחנו מבינים את זה, אנחנו לא קשורים לאיזשהו ממסד ביטחוני, כחוקרים אנחנו לא ראינו שום הערכות או פעילות מיוחדת כדי למנוע. כיום מה שאנחנו רואים זה למעשה מי שלוקח את היוזמה כל הזמן, זה חיזבאללה, רואים את זה כל יום. כשחיזבאללה בשקט ישראל בשקט. בסוף חיזבאללה, כמו שאנחנו רואים את העניינים, זה לא עניין של אם יהיה איתו עימות רחב, אלא רק עניין של מתי - לשם חיזבאללה חותר, זה מתיישב עם אינטרסים שלו פנימיים בתוך לבנון".

בהמשך הדגיש: "החזון בסוף זה השתלטות על לבנון ברוח המהפכה האסלאמית, זה בסיס קיומו, לשם זה האיראנים הקימו אותו. והוא (כוח רדואן) מבחינתו, בניגוד אלינו, יש לו זמן.

רדואן עצמו ככוח ספציפי בתוך צבא חיזבאללה, הוא מוערך ב־3 אלף לוחמים. אם אתה לוקח את כוח הסדיר, מילואים וכל הסייענים, אפילו החקלאי בשדה שתפקידו בסוף רק לוודא שהרקטות עומדות במקומן, זה כבר מתקרב ל־100 אלף איש. זה בפירוש כוח מאוד מאוד גדול".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm