דובר צה"ל דניאל הגרי הודיע היום (שבת) כי גופתו של החטוף רון בנימין הושבה לישראל במבצע מיוחד, כחלק ממבצע החילוץ של גופות החטופים יצחק גלרנטר, שני לוק ועמית בוסקילה. רון בן ה-53, היה נשוי לאיילת ואב לשי וגיל, היה אדם משפחתי, אהב רכיבת אופניים והיה נוהג לצאת בכל שבת לרכיבה, כמו בשבת השחורה בה נחטף מאזור קיבוץ בארי בזמן שהיה בטיול רכיבה. רון אהבה לטייל בארץ ובעולם ואהב מוזיקה.

יכולנו לאתר חטופים נוספים? עם ישראל הורס לצה"ל את התוכניות
"לסגור את מעגל הכאב": סיפורי החטופים שאותרו גופותיהם

דובר צה"ל אמר בהצהרה: "גופתו של החטוף רון בנימין ז"ל, חולצה גם כן במבצע המשותף של צהל ושב"כ. הוא יצא בבוקר ה-7 באוקטובר לטיול אופניים עם חבריו לסיור בבארי. הוא נרצח באכזריות על ידי מחבלי חמאס. כמוהו גם יצחק, שני ועמית שאתמול עדכנו כי גופותיהם נמצאו וחולצו לישראל".

"ב-7 באוקטובר האכזריות של חמאס הופנתה כלפי נשים, גברים, ילדים. כולם. לנגד הלוחמים עומדים 128 החטופות והחטופים שעדיין מוחזקים בעזה. לוחמי צהל ושב"כ ממשיכים להילחם בנחישות להבאתם וחזרתם לישראל במהירות ככול הניתן. הלחימה נמשכת גם כעת. כך גם בגבול הצפון ובפיקוד המרכז", הוסיף.

רון בנימין (צילום: באדיבות המשפחה)
רון בנימין (צילום: באדיבות המשפחה)

בתוך כך, בצה"ל הדגישו כי בעקבות מידע מודיעיני מאומת לוחמי צה"ל ושב"כ יצאו לבצע את המבצע על בסיס מידע שעלה גם בחקירות שב"כ של מחבלים שנעצרו בשטח הרצועה, ובהכוונה מודיעינית של מפקדת השבויים והנעדרים שבאגף המודיעין. לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה במכון הלאומי לרפואה משפטית ומשטרת ישראל, נציגי צה״ל מסרו במהלך היום הודעה למשפחה.

ממטה המשפחות נמסר: "128 חטופים ממתינים להיגאל ולשוב לישראל כבר 225 ימים ולילות ארוכים. על ממשלת ישראל להתמקד במשימה היחידה שחשובה, להוציא צוותי מו״מ עוד הערב, ולהילחם על השבתם הביתה - החיים לשיקום, והנרצחים לקבורה בכבוד, כפי שהתאפשר לרון בנימין הערב".

עמית בוסקילה, רון בנימין, יצחק גלרנטר, שני לוק (צילום: מטה משפחות החטופים)
עמית בוסקילה, רון בנימין, יצחק גלרנטר, שני לוק (צילום: מטה משפחות החטופים)

כאמור, אתמול הודיע דובר צה"ל כי כי גופותיהם של החטופים יצחק גלרנטר, שני לוק ועמית בוסקילה חולצו במבצע מיוחד של צה"ל ושב"כ. דובר צה"ל ציין אתמול: "גופות החטופים חולצו מתוך רצועת עזה בפעילות משותפת של כוחות צה"ל ושב"כ. במשך זמן רב, זאת על בסיס הכוונה מודיעינית שהתבססה על חקירות שב"כ. הגופות שחולצו להמשך הליך זיהוי שבמכון לרפואה משפטית".

למעשה, שב״כ ויחידת המודעין 504 של צה״ל העבירו מידע על היתכנות הימצאות חטופים באזור מסוים בצפון הרצועה. לאחר ניתוח, המידע והשטח, המשימה הוטלה על כוח מיוחד של הנדסה קרבית והצנחנים בהובלת אוגדה 98. הכוח פעל במקום מורכב מבחינה צבאית ולאחר מספר שעות של סריקה אותרו הגופות שהיו בתוך מארז מיוחד, מה שלימד כי הן נשמרו ״כקלפים״ לצורך עסקה עתידית.