מלחמת חרבות ברזל: לוחם סיירת גבעתי נחמן מאיר חיים וקנין ז״ל נפל אתמול בקרבות ברצועת עזה ונטמן היום (ראשון) באילת. משפחתו, חבריו ומפקדיו ליוו אותו בדרכו האחרונה.

בכיר באונ' ת"א: "חבל שנתניהו לא היה בהתרסקות המסוק האיראני"; והביע חרטה
גורם איראני: חייו של ראיסי והמשלחת בסכנה לאחר התרסקות המטוס

אמו סתווית ספדה לבנה: "באיזה כוח, באיזה אומץ, באיזה שכל, אני באה לקבור את הבן שלי. גיבור של העולם, ילד שלי, עם חיוך של מלאכים, מלאך שלי, הילד הטהור שלי. אתה גיבור שלי ועכשיו גיבור של כל ישראל".

סגן אלוף דביר עמי - נציג צה"ל מחטיבת גבעתי ספד לו: "מדינת ישראל איבדה את אחד מטובי בנייה, נחמן מאיר שנפל בעת שנפל על מלחמת הגנת המולדת במלחמת חרבות הברזל. נחמן התגייס באוגוסט 2022 היית לוחם מקצועי ומיומן ומוכשר, מוביל ודוחף קדימה. היית עמוד התווך של הצוות שלך. יותר מכל בלטו בך האחריות, החברות. היית מוביל בצוות שלך. היית חבר טוב ונאמן לחברך. מודל לחבריך".

סמ''ר נחמן מאיר חיים וקנין הובא למנוחות (צילום: גיל ממן)
סמ''ר נחמן מאיר חיים וקנין הובא למנוחות (צילום: גיל ממן)

"מפרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר התייצבת לצד חבריך לסיירת ולחמת למעלה מ-200 ימים", המשיך. "אתמול  בעת שהיית במשימה מבצעית משמעותית  ומורכבת בלב עזה נפגעת מפיצוץ מטען ונפלת חלל".

"אני מתחייב בפניך שסיירת גבעתי, היחידה שבה היית כה גאה לשרת, תמשיך את משימתך עד תום להילחם בחמאס עד הכרעתו המוחלטת ולהשיב את השקט למדינה. נפלת בגבורה שהגנת על המדינה והעם שלך. הבנת היטב את הסיכון, הגעת לקרב  מוכן. גיבור ישראל אתה", הוסיף לסיום.

ראש עיריית אילת - אלי לנקרי ספד לו: "נחמן מאיר, בחור צנוע וערכי, חדור מטרה וחברותי, שאהב את אילת ואת הים, והצליח להשיג כל יעד שהציב לעצמו. עם גיוסו לצבא ההגנה לישראל עוצמות חדשות פרצו ממנו. כלוחם בסיירת גבעתי, הפך נחמן מאיר למנהיג אמיץ, גיבור על, ששם את טובת האחר מעל טובתו האישית ונלחם למען הזכות שלנו לחיות בביטחון בארצנו״.

סמ''ר נחמן מאיר חיים וקנין הובא למנוחות (צילום: גיל ממן)
סמ''ר נחמן מאיר חיים וקנין הובא למנוחות (צילום: גיל ממן)

למשפחה אמר: ״אין נחמה על האובדן שלכם ולעד תישאו את הצער העמוק שאין לו קץ. אבל עם שלם עומד מאחוריכם וחולק אתכם את הכאב העצום על הגיבור שנלקח מכם - סמל ומופת לגבורה ומסירות נפש, שקם, עשה ושילם בחייו למען חיינו כאן. מי ייתן ונהיה ראויים למסירות נפשו, לעוז רוחו ולקורבנו״.

השמדת מנהרת חמאס ברפיח (צילום :רשתות ערביות)