מלחמת חרבות ברזל: צה"ל חשף היום (ראשון) תיעודים של אלה אליקים בת ה-8 בעזה, אותם חמאס צילם מספר ימים לאחר שנחטפה מבית אביה בנחל עוז ב-7 באוקטובר יחד עם אחותה דפנה.

נתוני ההרס בצפון נחשפים: כמה פגיעות אותרו? ומהו הישוב שנפגע הכי הרבה?
פצצות וטילים קטלניים יותר: "ישראל במרחק נגיעה ממתקפת מנע בלבנון"

אלה אליקים בשבי חמאס (צילום :דובר צהל)

הסרטון בו מצולמת אלה אלקיים בת ה-8 ואחותה דפנה בת 15 נתגלה על ידי כוחות צה״ל בשבועות האחרונים במהלך סריקות שביצעו במבנה. מיד לאחר שנמצא הסרטון החלו בצה״ל לבדוק אותו ואלה סיפרה לקציני צה״ל כי ביום בו צולם הסרטון מחבלי החמאס החליפו לה מספר סטים של בגדים ואף דאגו לסרק את שערות ראשה וכן חבשו מחדש את ידה כך שהיא תראה מטופחת ושהם שומרים על הומאניות.

הסרטון הוצג למשפחת האחיות והם אישרו את פרסומו. במהלך פעילות צה״ל בשבועות האחרונים נמצאו סרטונים נוספים. בעקבות חשיפת חלק מהסרטונים. גובשו בצה״ל לגבי גורל חלק מהחטופים.

כזכור, דפנה אליקים בת ה-15 ואחותה אלה בת השמונה, שנחטפו מבית אביהן בקיבוץ ניר עוז, הושבו לישראל בפעימה השלישית של שחרור החטופים ופגשו את אימן לאחר 51 ימים בהן היו בשבי.

אימן, מעיין צין שיחזרה את הרגע שבו קיבלה את הבשורה הקשה, ששתי בנותיה הצעירות נחטפו לרצועת עזה. "בשעה 9:13 נותק הקשר, בצהריים אחותי התקשרה ואמרה שיש לה בשורה קשה. היא אמרה שדפנה חטופה בעזה. לא הבנתי מה היא רוצה ועל מה היא מדברת".

רגע האיחוד של האם עם בנותיה שנחטפו לעזה (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

"היא ביקשה שאפתח הודעה ששלחה לי בווטסאפ. הייתה שם תמונה של דפנה עם כיתוב בערבית, ורואים שהחליפו לה את הבגדים לבגדי תפילה, שהיא בוכה ומפוחדת מאוד. החלטתי שזה לא נכון ושזה פוטושופ".