חה"כ צבי סוכות התראיין בתכנית "שבע-תשע" של אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס בין היתר למתיחות בצפון ולמטחים שנורו לאחרונה לאזור: "מה שקורה בצפון זו בושה אמיתית למדינת ישראל. אנחנו פשוט טוענים שזה נוצר מזה שברחו מלבנון ושמדינת ישראל עצמה עין מהתעצמות חיזבאללה, בין היתר בממשלות ימין. הדבר הזה לא יכול להימשך".

"הבובה של חמינאי" והמתווך של ציר ההתנגדות: ההרוגים בהתרסקות המסוק
רעידת אדמה באיראן: יורשו המסתמן של ראיסי והמשמעויות

ח"כ הוסיף לאחר מכן: "אין איך לברוח, כל ממשלות ישראל בעשורים האחרונים אשמות. היום צריך להתפכח". כשנשאל עד כמה השליטה בכל עזה בנוסף להקמת יישובים, שיקום אלו הקיימים בעוטף, הכניסה לדרום לבנון ותפיסת רצועת הביטחון על ידי ישראל ריאלית, השיב סוכות: "אני חושב שאין לנו ברירה אחרת".



"צה"ל נבנה במשך הרבה מאוד שנים, יש לנו צבא לא רק בשביל מעצרים בלילה ביו"ש, צה"ל קיים קודם כל להתמודד במלחמות עם האיומים הכבדים על מדינת ישראל. חמאס לא היה חלק מתרחיש הייחוס של צה"ל לצערי בכל השנים האלה. אם הרמטכ"ל בא ואומר 'אני לא יודע לנצח את חמאס', שיעזוב את תפקידו - בשביל זה יש צבא. אנחנו לא מוכנים לקבל אמירות שצה"ל במצבו היום לא יכול לנצח את חמאס. צה"ל אמור לנצח את איראן, את חיזבאללה".

רכבים עולים באש בקריית שמונה (צילום: ארז בן סימון/TPS)
רכבים עולים באש בקריית שמונה (צילום: ארז בן סימון/TPS)

על אופי פעולתם של גדי איזנקוט ובני גנץ הוא חולק וטוען: "לצערי, גם גנץ וגם גלנט דוחפים להסכם כניעה עם חיזבאללה, בעיניי זה הרבה יותר חמור מלהיכנס לרפיח או לא, אם נשאיר את תושבי הצפון על קו הגבול עם חיזבאללה על הראש שלהם".

על שר האוצר הנוכחי, בצלאל סמוטריץ' סבר בסוף הריאיון: "אחד הלקחים הכי גדולים של שר האוצר זה שבאמת הוא עכשיו עומד ומתעקש, מה שלא עשה אף שר אוצר לפניו, על תפיסת הביטחון של צה"ל - מה שהיה לא יהיה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm