הפצצות כבדות נשמעו במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) ברפיח. לטענת חלק מהדיווחים הערבים, מי שביצעו את התקיפות הם חיל האוויר הישראלי והארטילריה. זאת, בעוד שבישראל דנים באפשרות של הרחבה משמעותית של הפעולה באזור. בעקבות הפעילות ברצועה, לוחם צה"ל מגדוד 222, חטיבת כרמלי נפצע אתמול באורח קשה, זאת עקב היתקלות עם מחבלים. הערב אמור הקבינט לאשר את המשך תוכניות התקיפה של צה״ל ברפיח.

מאחורי הגב של ישראל וארה"ב: כך סיכלה מצרים את עסקת החטופים | דיווח
בשידור חי בארה"ב: נתניהו התייחס לעימותים עם התקשורת הישראלית

צה״ל ממשיך להגביר את הפעילות ברפיח, ויממה לאחר שצירף לכוחות המתמרנים את צוערי קורס הקצינים של בה״ד 1 מגדוד גפן הבוקר הצטרפו ללחימה גם לוחמי חטיבת הנח"ל, ובכך צה״ל מפעיל כרגע בתוך רפיח תחת אוגדה 162 חמש חטיבות בהם חטיבת הקומנדו, חטיבת שריון, ושלוש חטיבות חי״ר: חטיבת הנגב, גבעתי והנח״ל.

במקביל נעים הכוחות תחת מעטפת של סוללות תותחנים ומטריה אוירית של חיל האוויר. הלילה דיווחו כלי תקשורת פלסטינים כי צה״ל פתח בהרשעה ארטילרית כבדה על כמה שכונות במרכז ומזרח רפיח.  

עיתונאי עזתי שיתף אמש ברשת מה היו ההשלכות של סגירת מעבר רפיח לכניסת סחורות מכיוון מצרים ופתיחת מעבר כרם שלום להעברת סחורות מכיוון ישראל.

העיתונאי סיפר על "הפלא" לו גרמה כניסת הסחורות מישראל. לדבריו 55 משאיות הסחורה שנכנסות כעת מישראל בכל יום מישראל דרך מעבר כרם שלום, הורידו את מחירי הסחורות בשוק העזתי באופן מיידי, ממש ל"מחירי רצפה", כולל מילוי סחורות אותן הוא מגדיר כ"יוקרתיות". זאת בניגוד להשפעה של כניסת 700-1000 משאיות ביום דרך מצרים בתיאום, בין מצרים חמאס, על השוק העזתי, שלדבריו הובילה לעליית מחירים מתמדת.

גדוד 202 בצוות קרב חטיבת הצנחנים. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

משתמע מדבריו של הכתב כי חמאס עשתה הון על גבי אזרחיה, ושבניגוד לתפיסה האמריקאית בעניין הסיוע - התיאום עם חמאס דווקא פגע באזרחים.

ישראל פנתה לצרפת: "הכריזו שהחלטתו של התובע הכללי בהאג לא מקובלת"
במסגרת ביקורו המדיני בצרפת, שר החוץ ישראל כ"ץ נאם אתמול באירוע לציון יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל ו-75 שנה ליחסים בין ישראל לצרפת שנערך בפריז בהשתתפות שר החוץ של צרפת סטפן סז’ורנה.

בפתח נאומו פנה שר החוץ כ"ץ למקבילו הצרפתי בבקשה נחרצת שממשלת צרפת תתנגד בפומבי להחלטתו של התובע הכללי בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון. "אני פונה מכאן, לידידי שר החוץ הצרפתי להכריז בקול רם וצלול שהחלטתו של התובע הכללי לא מקובלת עליך ועל ממשלת צרפת - בלי קשר לסמכות בית הדין.

ישראל כ''ץ, סטפן סז’ורנה (צילום: שגרירות ישראל בצרפת)
ישראל כ''ץ, סטפן סז’ורנה (צילום: שגרירות ישראל בצרפת)

הניסיון להשוות בין מדינת ישראל הדמוקרטית, שנלחמת על הגנת תושביה ויש לה מערכת משפט חזקה ועצמאית, לבין ארגון הטרור חמאס שביצע את הפשעים הנוראים ביותר נגד האנושות, כאשר רצח, אנס, חילל גופות ושרף תינוקות רק בגלל שהיו יהודים וחטף למעלה מ-250 אנשים לעזה הוא בושה וחרפה וחייב להידחות על הסף. כך עושות ידידותינו בעולם וכך אני מצפה גם מידידתנו ממשלת צרפת", אמר.