הוריהן של חמש התצפיתניות שנחטפו מבסיס נחל עוז, ועדיין נמצאות בשבי חמאס, שחררו (רביעי) לציבור ולתקשורת את סרטון החטיפה של הבנות, כפי שתועד ממצלמות הגוף של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר.

כפסע מ"הניצחון המוחלט"? בכירים אמריקאים: "רק כשליש מחמאס הושמד" | דיווח
לאחר מות ראיסי: בנו המסתורי של חמינאי צפוי למלא תפקיד מרכזי באיראן | דיווח

הסרטון, שאורכו 03:10 דקות, נערך וצונזר, והוא אינו כולל חלקים קשים לצפייה, הכוללים את הנרצחים הרבים בבסיס נחל עוז, את הנרצחים בתוך המיגונית ממנה נחטפו התצפיתניות, וקטעי אלימות רבים.

חטיפת התצפיתניות ב-7 באוקטובר (צילום: צילום מסך)
חטיפת התצפיתניות ב-7 באוקטובר (צילום: צילום מסך)

בסרטון ניתן לראות את התצפיתניות בנחל עוז, כשהן קשורות ופצועות, זאת בעוד המחבלים צועקים לעברן איומים קשים רווי אלימות ומכוונים את נשקיהם עליהן. בהמשך, מבקשים המחבלים מהתצפיתניות למסור להן את פרטיהן האישיים, ולאחר מכן מובילים אותן לרכבים, זאת תוך שהן מדדות בעודן מדממות ואזוקות

״הסרט הזה הופך לכל אחד שצופה בו את הבטן״ אומר גורם שצפה בסרט החטיפה של התצפיתניות מנחל עוז. הסרט נתפס על ידי צה״ל והשב״כ באחד המבצעים בעזה במהלך התמרון הקרקעי. הסרט צולם על ידי אחד מהמחבלים שפשטו בשביעי לאוקטובר על מוצב נחל עוז.

הסרטון נבדק על ידי אגף המודיעין של צה״ל והורי החילות זומנו תחילה לצפות בו. לבקשת ההורים צה״ל העביר את הסרטון לצפייה של שרי הקבינט אולם חלק מהשרים סירב לצפות בסרט.

סרטון התצפיתניות ביום הטבח  (צילום: ללא קרדיט)
סרטון התצפיתניות ביום הטבח (צילום: ללא קרדיט)

לפני שבוע וחצי, לאחר שהמשפחות ביקשו את הסרטון כדי להציג לציבור, הוא נבדק בשנית על ידי אגף המודיעין. רק אז אישרו הרמטכ״ל הרצי הלוי ושר הביטחון יואב גלנט את העברת הסרטון לידי המשפחות.

גורם בטחוני אמר כי הסרט המלא קשה לצפייה. בניגוד לשמועות אין בו תקיפות מיניות פיזיות של החיילות. אולם יש בו אימרות מיניות קשות ביותר.

חטיפת התצפיתניות ב-7 באוקטובר (צילום: צילום מסך)
חטיפת התצפיתניות ב-7 באוקטובר (צילום: צילום מסך)

ממטה משפחות החטופים נמסר: "כל עדות נוספת המגיעה מהחטופים זועקת את אותה אמת עצובה - חייבים להחזיר את כולם הביתה. הסרטון הוא כתב אישום חריף על מחדל לאומי של הפקרת החטופות והחטופים. אין משימה גדולה יותר, אין ניצחון משמעותי יותר ואין סיכוי להחזיר את התקווה לישראל ללא השבת כולם - החיים לשיקום והנרצחים לקבורה. לממשלת ישראל אסור לבזבז אפילו רגע אחד נוסף - עליה לחזור לשולחן המו״מ עוד היום!".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חמ״ל התצפיתניות של נחל עוז נפתח מחדש. באדיבות דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

רוני, אחותה של לירי אלבג, אמרה כי ההחלטה לפרסם את הסרטון נבעה מכך ״שהמו״מ תקוע ולא דנים בכלל בשחרור החטופים. לא נראה שמתאמצים יותר מדי להגיע לעסקה. יש דברים שעומדים על הפרק והמדינה צריכה להיות אמיצה. צריכים להבין שיש שם עדיין אנשים חיים ומה הן עוברות. הסרטון לא פשוט לצפייה. ראיתי אותו רק פעם אחת. עכשיו רק שמעתי שוב את הקולות ברקע והלב שלי החסיר פעימה".

היא הוסיפה: "אני רואה את לירי ולא מזהה אותה, זאת לא לירי שאני מכירה. אני רואה את הבהלה בעיניים שלה, שהיא מנסה לתקשר איתם ולשרוד. הבהלה בעיניים שלה לא יוצאת לי מהראש. אני הולכת לישון בלילה עם הפנים המבוהלות שלה וקמה איתן בבוקר. אני מקווה שהממשלה תתעורר ותעשה הכול כדי להחזיר אותן. לירי נחטפה כששמרה על המדינה".

חטיפת התצפיתניות ב-7 באוקטובר (צילום: צילום מסך)
חטיפת התצפיתניות ב-7 באוקטובר (צילום: צילום מסך)

"חשוב שאנשים יראו את הסרטון הזה. אני שומעת לא מעט קולות שאומרים אין מה לעשות, אי אפשר לעשות עזקה בכל מחיר ודנים את אחותי להישאר שם כל חייה, או חס וחלילה.. יש תגובות של ׳מי יודע כמה נשארו בחיים׳. אני לא מקבלת את זה. גם לי היה קשה לראות את אחותי בסיטואציה הזאת, אבל זאת המציאות שאנשים עברו ב-7 באוקטובר. אם זה מה שיעזור להבין אם לעשות עסקה או לא - שיראו, ושהקבינט והממשלה כולה יראו. כי בעבר לא הסכימו לראות. הגיע הזמן שכל השרים יראו את זה״, סיכמה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר לאחר פרסום הסרטון כי "העולם כולו חייב להישיר מבט אל עיניהן המבועתות של הנשים הצעירות שנחטפו על ידי מרצחי חמאס, ומוחזקות ברצועת עזה בפשע נגד האנושות שאין כדוגמתו. הסרטון שמשפחותיהן שיתפו היום רק מעצים את ההבנה של עומק הזוועה שהן וכל החטופות והחטופים עברו ב-7 באוקטובר ועוברים מאז".

"אני מבקש בראש ובראשונה לחבק את המשפחות, לתמוך בהן ולהגיד שוב ושוב - אנחנו איתכן. תנחומיי למשפחות השכולות של החיילות והחיילים שנפלו במתקפת הטרור האכזרית על המוצב. לירי, קרינה, אגם, דניאלה, נעמה וכל החטופות והחטופים - לא ננוח ולא נשקוט, נמשיך להלחם בארגון הטרור חמאס ולעשות כל שביכולתנו כדי להחזיר אתכם הביתה!".

השר בני גנץ גנץ צייץ: "כשצפיתי לראשונה בסרטון המזעזע של חטיפת התצפיתניות מנחל עוז הבטן התהפכה, והמחשבות עליהן לא מרפות ולא ירפו עד שישובו הן, וישובו הבנות והבנים כולם. אבל האחריות של מנהיגים היא לא רק להסתכל למציאות בעיניים - היא ליצור מציאות אחרת גם כשמדובר בהחלטות קשות. וזו אחריותנו"

אורי מגידיש חולצה על ידי כוחות צה״ל לאחר 23 ימים בשבי, נועה מרציאנו נרצחה על ידי מחבלי חמאס בעודה בשבי וגופתה הוחזרה על ידי צה״ל לקבורה בישראל. בשבי החמאס נמצאות כבר 229 ימים 5 תצפיתניות: לירי אלבג, קרינה ארייב, אגם ברגר, דניאלה גלבוע ונעמה לוי.