חיסול בלבנון: מחבל החיזבאללה מוחמד עלי פראן נהרג הבוקר (חמישי) כתוצאה מתקיפה לעבר רכב בכביש כפרדג'אל באזור נבטיה בדרום לבנון. עוד דווח כי היו גם פצועים כתוצאה מהתקיפה שבוצעה באמצעות כלי טיס של חיל האוויר. בתגובה, שיגר חיזבאללה בשעות הערב מספר מטחים של כטב"מים לעבר יישובי הצפון.

המאבק עובר למועצת הביטחון: בישראל מעריכים - האג יוציא צו לעצירת המלחמה
"לא חשובה ולא קובעת": שר בממשלה נגד היועמ"שית

פעיל חיזבאללה מוחמד עלי פראן (צילום: רשתות ערביות)
פעיל חיזבאללה מוחמד עלי פראן (צילום: רשתות ערביות)

מוקדם יותר היום, נשמעו מאז אזעקות בלתי פוסקות ביישובים רבים בגבול לבנון, זאת בגין מטחי טילים וחשש לחדירת כלי טיס עוינים. בין היתר, נשמעו האזעקות בקרית שמונה, מרגליות, מטולה ותל חי. בעקבות אחד המטחים, פרצה לפני זמן קצר שריפה גדולה בין קרית שמונה לבית הלל.

שריפה פרצה בין קריית שמונה לבית הלל (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')
חיסול מחבל חיזבאללה במרחב נבטיה (צילום :דובר צה"ל)

פראן הוא פעיל חיזבאללה שעסק במחקר ופיתוח של אמצעי לחימה, ולצד עיסוקו בטרור בחיזבאללה - היה גם מורה לפיזיקה. בתגובה לחיסול ביצע חיזבאללה מטח ירי נרחב לעבר יישובי הצפון, כולל יירוט חריג בראש פינה. בסך הכל המטח כלל כ-30 שיגורים, לא ידוע על נזק או נפגעים.

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]