בערוץ אל חד'את הסעודי בחרו להתייחס להתרסקות המסוק של נשיא ושר החוץ האיראני לשעבר. בשיחה עם עיתונאי טורקי שעלה לשידור, עסקו במחלוקת בין האיראנים לטורקים בנוגע לזהות הגורם שמצא את המסוק המרוסק. 

אביה של לירי אלבג חושף: המסר המצמרר שהעבירה לו מהשבי
אמברגו נשק ותנאי אמריקאי לווטו: התרחיש החמור אם בית הדין בהאג יורה על עצירת המלחמה

במהלך השיחה נאמר כי האיראנים מנסים להקטין, לפחות פומבית, את העיסוק בסיוע שניתן להם ע"י הטורקים. "הסיבה העיקרית נוגעת לתדמית שאיראן מנסה ליצור בפני כולם, שבתור מדינה גרעינית ומרכזית באזור שקוראת תגר על מעצמות כמו ישראל וארה"ב היא לא נעזרה בכלי טיס זר, דהיינו כלי הטיס התורכי על מנת לאתר את הריסות המסוק כדי לא להרגיז את הציבור באיראן", טען הפרשן הטורקי. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

משטרה מחכה באזרבייג'ן סמוך למקום התרסקות המסוק של נשיא איראן ושר החוץ (צילום :התקשורת האיראנית)

כמו כן, הועלתה תהייה בנוגע לבחירה לטוס דווקא באזור הזה ובתנאי מזג האוויר הקשים ששררו שם. "נראה שטורקיה לא רוצה להסלים את האווירה המתוחה והקשה באיראן לאחר שאיבדה בכירים רבים. אנקרה מודעת היטב שההצהרות של איראן נועדו רק להכיל את הזעם הפנימי בתוך המדינה על מותם של הנשיא ושר החוץ שלו בהתרסקות המסוק. יש סיבות שיוצגו תוך כמה ימים והחקירות יחשפו אם מדובר באירוע מקרי ורגיל. נראה שטורקיה אמנם חושפת מידע מסוים, אולם נמנעת מלחשוף מידע רב ממנו, זאת בשל המצב וחוסר הרצון שלה להשפיע על הקשר בין המדינות", הוסיף. 

הטקסט תורגם באמצעות ביירון - חברת תרגום וכתיבה