הבוקר (חמישי) מעט אחרי השעה 09:00, צה״ל הצליח לפגוע באחד מהנכסים האנושיים החשובים ביותר של חיזבאללה. המחוסל מחמד עלי נאצר פראן היה על פי צה״ל אחראי על תשתית ייצור אמצעי לחימה אסטרטגיים של חיזבאללה בדרום לבנון. כלי טיס של חיל האוויר תקף ופגע בכלי הרכב של המחבל, שנסע בכביש החוף הלבנוני סמוך לנבטיה. 

הירי לצפון הגיע למטרה חדשה; שריפה גדולה פרצה סמוך לקרית שמונה
יש להם מה להסתיר? מה שבאיראן לא מספרים על התרסקות הנשיא

בישראל אומרים כי הוא לא מוגדר כאישיות בכירה בפירמידת הפיקוד והשליטה בארגון הטרור, אולם מדובר במחבל מרכזי. חיסולו הוא בגדר פגיעה אסטרטגית קשה מאוד לחיזבאללה. זאת הסיבה כי חיזבאללה הסלים מיד לאחר החיסול את הירי ושיגר במטח אחד לצפת, ראש פינה, חצור, ואיילת השחר 30 טילים. לאחר מכן, המשיך לירות עשרות טילים לקרית שמונה ולעמק החולה, ירי שנמשך לאורך כל היום. לפי צה"ל, חלק מהתשתיות עליהן היה אחראי בדרום לבנון, הותקפו במהלך החודשים האחרונים. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חיסול מחמד עלי נאצר פראן (צילום :רשתות ערביות)

במשך השנים, העבירה איראן לחיזבאללה כמויות אדירות של טילים ואמצעי לחימה. על פי הערכות של גורמי מוידעין במערב, יש בידי חיזבאללה יותר ממאה אלף טילים מסוגים שונים ולטווחי ירי שונים.

החיסול הדרמטי בלבנון  (צילום: רשתות ערביות)
החיסול הדרמטי בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

רוב רובו של החימוש הם ״טילים טיפשים״, והם משוגרים לטווח של עד 35 עד 40 ק״מ. ההערכה כי הטילים הללו נועדו ביום פקודה לפגוע בשטחי כינוס של צה״ל וכן להיות משוגרים בכמות גדולה לעיר חיפה וערי הקריות כדי ליצור אפקט פגיעה משמעותי. את יתרת החימוש שהוא כולל טילים מדויקים וכן טילים ארוכי טווח, חיזבאללה שומר אותם ככלי אסטרטגי. נסראללה התרברב לא אחת כי ביום פקודה הנשק הזה יכוון ליעדים מעבר לחיפה. ואף טען כי ביכולתו לפגוע ביעדים אסטרטגים כמו למשל הכור בדימונה.

חיסול מחמד עלי נאצר פראן (צילום :דובר צה"ל)

רק קבוצה קטנה בתוך חיזבאללה עוסקת ומתפעלת את החימושים האסטרטגיים. בראש אחד הפרויקטים הללו עמד מחמד עלי נאצר פראן, מורה לפיזיקה במקצועו. מיד לאחר הפגיעה בו מיהרו בלבנון לציין את עיסוקו כמחנך. ישראל היא זאת שהרימה את המסך על עיסוקו המשמעותי בחיזבאללה.

בצה״ל אומרים כי ״סיכולו מהווה חלק מפעילות צה"ל וכוחות הביטחון לפגיעה בהתעצמות ארגון הטרור חיזבאללה בנשק ואמצעי לחימה המיועדים לפגוע בעורף הישראלי״.