עדות קשה לקריאה: ה"דיילי מייל" הבריטי חשף היום (חמישי) עדויות קשות ומזעזעות מחדר החקירות של אב ובנו, מחבלים מרצועת עזה שנתפסו על ידי כוחות צה"ל והועברו לחקירה ביטחונית בישראל. בחקירה סיפרו השניים, ג'מאל חוסיין אחמד ראדי, בן 47, ובנו עבדאללה בן ה-18, כי במהלך מתקפת חמאס על יישוביי העוטף ב-7 באוקטובר הם אנסו נשים ורצחו אותן באכזריות.

מסמך של צה"ל חשף: נתניהו קיבל ארבעה מכתבי התרעה לפני המלחמה | זה מה שטען באוקטובר
המנוף של ארה"ב: הערכה - תטיל וטו באו"ם רק אם ישראל תלך לעסקה גדולה בעזה

בסרטון שהגיע לידי ה"דיילי מייל" תיארו השניים באופן מצמרר את מעשי הזוועות, כשהם לבושים באימוניות אפורות ואזוקים מול דגל ישראל בעודם נחקרים על ידי איש שב"כ דובר ערבית במקום סודי.

ראדי, איש שירות הביטחון של חמאס ואב לשבעה, תיאר ביחד עם בנו עבדאללה כיצד הם חדרו בשבת השחורה לקיבוץ ניר עוז ביחד עם מחבלים רבים נוספים.

ללא כל סימן נראה לעין של חרטה הוא סיפר בקור רוח: "בכל בית שבו מצאנו מישהו, הרגנו אותו או חטפנו אותו. בבית הראשון מצאנו זוג, הדלקנו אש והרגנו אותם. הם היו בסוף שנות ה-40 לחייהם".

חורבן בקיבוץ ניר עוז (צילום: משה כהן)
חורבן בקיבוץ ניר עוז (צילום: משה כהן)

לאחר מכן הוא התוודה כיצד אנס אישה ואמר: "היא צרחה, היא בכתה, עשיתי מה שעשיתי, אנסתי אותה. איימתי עליה עם האקדח שלי שתוריד את הבגדים, אני זוכר שהיא לבשה מכנסי ג'ינס, זהו פחות או יותר". בהמשך הוסיף: "אני לא יודע מה קרה לה, הייתי שם רבע שעה ואז עזבתי".

לדברי בנו עבדאללה, אביו הרג את האישה, וכפי שאמר לחוקרים: "אבא שלי אנס אותה, אחר כך אני ואז בן דוד שלי ואז עזבנו אבל אבא שלי הרג את האישה אחרי שסיימנו לאנוס אותה".

קשה לצפייה: הסרטון המחריד מניר עוז שפרסמה רשת CNN (צילום :CNN)

"לפני האישה הזאת אנסנו גם בחורה אחרת, הרגתי שני אנשים, אנסתי שני אנשים ופרצתי לחמישה בתים", תיאר.

בית בניר עוז לאחר הטבח (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
בית בניר עוז לאחר הטבח (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

דובר צה"ל התייחס לסרטון ההודאות ואמר ל"דיילי מייל" כי "במהלך החודשים האחרונים ראינו אין ספור ראיות לאלימות הברוטלית בה השתמש חמאס ב-7 באוקטובר, כולל מעשים מחרידים של אלימות מגדרית ומינית. הודאות אלה מוכיחות עוד יותר כי כל ניסיון להכחיש את זוועות 7 באוקטובר ולהכפיש את עדויותיהם של עדים, ניצולים ובני ערובה משוחררים, הוא חלק מקמפיין לדה-לגיטימציה של ישראל ולקידום הצדקת הטרור".

הדובר הוסיף כי האב והבן נמצאים במעצר וממתינים למשפט.

קוראי ה"דיילי מייל" הזדעזעו מהזוועות שמתוארות בסרטון. "ראיונות, קורבנות, עדים והודאות. עם זאת, יש עדיין בסיס מעריצים של חמאס במערב שמכחיש שכל זה קרה", כתב אחד מהם.

"אני בספק רב אם הסטודנטים באוניברסיטאות זוכים לקרוא את החדשות האלה", כתבה אחרת, בעוד גולש אחר שאל: "האם ניתן להפוך את זה לקריאת חובה במכללות ובאוניברסיטאות שלנו, רק כדי שיידעו במי הם תומכים?".

"אנשים תוהים מדוע ישראל נוקמת. למה הם ציפו, כשחמאס ביצע את הפשעים האלה, הם העמידו את האנשים שלהם בסכנה, בדיוק כמו שגרמניה עשתה כשהחלו במלחמת העולם השנייה", כתב טוקבקיסט נוסף.