חברת הכנסת טלי גוטליב הכריזה היום (חמישי) כי לא תצביע בעד חוק הגיוס ובכך היא מביאה למצב שבו לפחות ארבעה חברי קואליציה לא יתמכו בחוק, כלומר - הוא לא יעבור בהצבעה. מעבר לגוטליב, יולי אדלשטיין, דן אילוז, יואב גלנט הביאו את התנגדותם, כאשר גם אלי דלל התבטא בעבר בעד גיוס של כלל החברה.

ריח המוות: החייל חפר ביידים ומצא את גופות החטופים | תיעוד מג'באליה

כך כתבה ח"כ גוטליב: "אני חברת ליכוד, מפלגת ימין שורשית ליברלית, לא אצביע לחוק הגיוס! חוק מיכסה של כ- 1,750 מתגייסים חרדים בשנה! אנו בשעת מלחמה עצימה! חוק הגיוס פוגע קשות בתחושת השוויון בנטל, ובאחריות של כולנו לבטחון המדינה ובצרכי הצבא להגדלת סד״כ. לא באתי לכנסת כדי להיות קוף לחקיקה בלתי ראויה. יש לדחות לאלתר את העלאת החוק מסדר יומה של הכנסת. זה משסה, זה קורע את העם, זה לא הגון בעליל. זה חוק שצריך לחוקק בהסכמה רחבה. אדוני רה״מ חובה להסיר את החוק מסדר יומה של הכנסת".

אלו היו דבריו של יולי אדלשטיין, מוקדם יותר החודש: "רק חוק גיוס שיתן פתרון צודק ונכון, שיביא מענה אמיתי לצרכי הצבא והמדינה, יעבור בוועדת החוץ והביטחון".

ח"כ דן אילוז צייץ לפני כשבועיים: "הדבר היחיד שיקבע אם אצביע בעד חוק כזה או אחר בנושא גיוס הוא אם הוא עונה על צרכי הצבא העכשוויים וגם תורם למהלך היסטורי אמיתי של שותפות גורל ושילוב אחינו החרדים. החוק שעולה לממשלה יכול להוות בסיס לתחילת דיונים בכנסת, אך חייב לעבור שינויים משמעותיים לפני שיעלה להצבעה.

"השביעי לאוקטובר הביא אתגרים בטחוניים חדשים ששינו את המציאות ולא ניתן להתעלם מהם. במצב החדש בו מילואמניקים משרתים חודשים רבים כל כך, כבר אי אפשר לוותר על שירות צבאי או לקצרו למען שילוב בשוק התעסוקה. אני מזמין את חבריי מהקואליציה ומהאופוזיציה להוריד את רמת הפופוליזם, לבוא לעבוד, ולהתחיל דיונים עניינים בוועדות כדי להביא חוק טוב לעם ישראל".

שר הביטחון יואב גלנט, הוציא בחודש פברואר הצהרה בנוגע לחוק הגיוס, וקרא לראש הממשלה לפעול למען מתווה משותף ומוסכם על כל חברי הממשלה לגיוס חרדים: "המלחמה הוכיחה, כולם חייבים להיכנס תחת האלונקה. לא אגיש חוק גיוס בלי הסכמת כל חלקי הקואליציה".

ח"כ אלי דלל התבטא עוד בחודש אוגוסט בשנה שעברה בנושא ואמר כי הוא "מכבד מאוד את לומדי התורה, אך צריך לגייס את כל מי שבר גיוס".