צה"ל התיר היום (חמישי) לפרסום כי לוחמי צוותי הקרב של אוגדה 98 וכוחות מיוחדים מחיל האוויר ומיחידת יהל"ם חיסלו במרחב תת קרקעי את המחבל חסין פיאצ׳, מפקד גדוד בית חאנון בארגון הטרור חמאס.

ריח המוות: החייל חפר ביידים ומצא את גופות החטופים | תיעוד מג'באליה
לא מדובר ברשלנות אלא בפשע: צמרת צה״ל - פישלתם בענק | אבי אשכנזי

פיאצ׳ היה אחראי על מתווי נ״ט רבים ששוגרו לשטח מדינת ישראל במהלך המלחמה, וכן על שיגורי פצמ״רים רבים לעבר יישובי צפון העוטף. חיסולו של פיאצ׳ הוא חלק ממאמץ הלחימה של אוגדה 98 מעל ומתחת לקרקע, למציאת והשמדת תוואי מנהור וחיסול המחבלים המסתתרים בתוכם.

לוחמי צה''ל בתוך מחנה הפליטים ג'באליה (צילום: אבי אשכנזי)
לוחמי צה''ל בתוך מחנה הפליטים ג'באליה (צילום: אבי אשכנזי)

בתוך כך, צה"ל ממשיך לפעול ברפיח. צוותי הקרב החטיבתיים של אוגדה 162, אליהם הצטרף צק״ח הנח״ל, המשיכו אתמול בפעילות ההתקפית בעיר. הכוחות פועלים כעת באופן מדויק בעקבות מידע על יעדי טרור במרחב שכונת ׳ברזיל׳ ובמרחב ׳שבורה׳ תוך הימנעות ככל הניתן מפגיעה באוכלוסייה אזרחית, לאחר שהאזרחים התפנו מהמרחב. הפעילות החלה במטס תקיפה מקדים של מטוסי קרב של חיל האוויר נגד יעדי טרור של חמאס ברפיח.

ביממה האחרונה, כוחות אוגדה 98 הפועלים במרחב ג׳באליא בצפון הרצועה חיסלו מחבלים רבים בקרבות פנים אל פנים ובהכוונת תקיפות של כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר. באחת התקיפות, לוחמי חטיבת הצנחנים הכווינו כלי טיס שחיסל שמונה מחבלים מארגון הטרור חמאס ששהו במחסן אמצעי לחימה. המחבלים שחוסלו פעלו בתחומי הרקטות, הפעלת רחפנים וביצוע תצפיות על כוחותינו.