לאחר המבצע הדרמטי בשבת האחרונה, בו חולצו ארבעה חטופים ישראלים ממחנה הפליטים נוסייראת, נראה כי בחמאס משנים את המדיניות כלפי החטופים שבידיהם.

על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס", המבוסס על דברי גורמים ישראליים, מנהיגי חמאס נתנו פקודות קבע לפעילי הארגון המחזיקים חטופים שאם הם חושבים שכוחות ישראליים מגיעים, הדבר הראשון שהם צריכים לעשות הוא לירות בשבוי.

מחלצים את החטופים תחת אש כבדה: תיעוד מטורף ממצלמות לוחמי הימ"מ

עוד על פי הדיווח, קבוצה קטנה של חטופים מוחזקים ליד יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה. הם משמשים מגנים אנושיים, ומקשים על ישראל למקד אותו. עוד דווח בעיתון האמריקאי כי סינוואר נמצא כעת מחדש בחאן יונס, לאחר שהסתתר זמן מה ברפיח והמודיעין הישראלי לא הצליח לאתר אותו.

כזכור, העיתון הערבי א-שארק אל-אווסט, היוצא לאור בלונדון, דיווח אתמול מבצע החילוץ בשבת החל כאשר בוצעו הפצצות אינטנסיביות ביבשה, מהים ומהאוויר במחנה הפליטים נוסיראת. לאחר מכן, דווח כי כוח מיוחד של צה"ל שכלל מספר רב של חיילים היו מחופשים בלבוש אזרחי פלסטיני, כאשר חלקם היו לבושים בבגדי נשים, וחלקם עטו רעלה על פניהם.

כמו כן, דווח כי הכוח המיוחד הגיע לזירה בשני צוותים. הראשון באמצעות שתי משאיות מסחריות הנושאות את שלטי חברות פלסטיניות מקומיות הפועלות בעזה, והצוות השני במכוניות פרטיות שאחת מהן נשאה שם של ארגון בינלאומי העוסק בסיוע הומניטרי. העזתים טענו כי הרכב הנושא את הלוגו של ארגון בינלאומי שימש כהסוואה ומשאית שלישית שהגיעה עצרה באזור סמוך אליו כאילו הייתה חלק ממבצע סיוע למחנה.