האבק, הניסיון להמריא וההתרסקות: פרטים חדשים מהאסון בפילדלפי

מתוך התחקיר הראשוני של חיל האוויר עולה כי המסוק הגיע לנחיתה, אך בשל טעות אנוש הוא התרסק. עוד עולה מהתחקיר כי הלוחמים שהיו במסוק לא היו חגורים בהתאם לנוהל חיל הרפואה

אבי אשכנזי צילום: אבשלום ששוני
התרסקות מסוק בציר פילדלפי | צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א'

בחיל האוויר מתחזקת ההערכה כי טעות אנוש של טייסי המסוק היא זו שגרמה לאסון. בתחקירים הראשונים עולה כי המטוס הגיע לנחיתה, אבל הטייסת דיווחה כי בשל האבק שנוצר היא מתקשה לראות את משטח הנחיתה.

הטייסת ביקשה להתרומם אל על ולעשות סיבוב מחדש לקראת נחיתה, חזית המסוק פגעה בסוללת העפר שסביב המנחת, סוללה שנועדה להגן על המנחת מפני ירי נ"ט ותקיפה. בשלב הזה קיבל המסוק סטייה, הרוטר פגע בעוצמה בקרקע והמטוס התרסק.

עוד עולה מהתחקיר כי הלוחמים שהיו במסוק לא היו חגורים. על פי נוהל חיל הרפואה המסוק היה אמור לבצע נחיתה, העמסה מהירה של הפצועים ולאחר מכן להמריא, ולכן בשלב הנחיתה הסופי הלוחמים לא היה חגורים.

מסוק הצלה של צה''ל לקליטת החטופים משטח רצועת עזה
מסוק הצלה של צה''ל לקליטת החטופים משטח רצועת עזה | צילום: דובר צה''ל

מאז תחילת המלחמה פינו המסוקים כ-2000 פצועים. זאת התאונה הראשונה של הינשוף בחיל האוויר. מאז תחילת המלחמה איבד חיל האוויר שני מסוקים: ב-7 באוקטובר פגעו מחבלים בעזרת טיל נ״ט במסוק יסעור שהיה על הקרקע לאחר שהנחית כוחות צנחנים ליד בארי. המסוק נפגע ונשרף והצוות מילט עצמו ללא נפגעים.

תגיות:
רצועת עזה
/
התרסקות מסוק
/
669
/
מלחמת חרבות ברזל
/
ציר פילדלפי
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף