פיגוע דקירה שלישי מתחילת השבוע, מראה את אחת הבעיות הגדולות ביותר של כוחות הביטחון בתקופה האחרונה והיא תופעת המפגע הבודד. 



בשעות הצהריים (שני) הגיע מוחמד בסאם אבו עמשה אל-אטרש, בן 22,  פלסטיני מהעיירה ראעי מדרום לג׳נין, לצומת תפוח, התקרב ללוחמי משמר הגבול שמאיישים את המחסום ופנה אליהם שהוא לא חש בטוב, הלוחמים הורו לו להתקרב וכשזה הגיע לטווח קרוב שלף סכין וניסה לדקור את אחד הלוחמים. הלוחם נפצע קל והצליח להדוף את המחבל, כשלוחם נוסף דורך את נשקו ומבצע ירי לעבר המחבל, שנפצע באורח אנוש, נוטרל ולאחר מכן מת מפצעיו.  
הלוחם נפצע באורח קל, קיבל טיפול רפואי במקום ולא פונה לבית החולים. המחבל עצמו נורה על ידי כוח במקום. כזכור, ביום שבת האחרון, אירעו שני ניסיונות לדקור חייל צה"ל ושוטר מג"ב, שרק בזכות עירנות השוטרים והחיילים לא הסתיימו במוות. 


זירת הפיגוע. צילום מסך, חטיבת דוברות המשטרה


יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, הגיב לניסיון הפיגוע ואמר: "אנו מודים לכוחות הביטחון על הפעולה המהירה, אך אני קורא לראש הממשלה לגבות את החיילים בפומבי על פעולתם הנחושה והבלתי מתפשרת שהצילה היום חיים רבים, הן של חיילים והן של אזרחים שנכחו במקום. צומת תפוח נחסם לכיוון השומרון, אך נפתח לכיוון ירושלים הבקעה ואריאל.


זירת הפיגוע, צומת תפוח. צילום: אגף ביטחון מועצה אזורית שומרון

"אין זמן להסס"
 
רש"ט ב', לוחם משמר הגבול, אשר נטרל את המחבל לאחר שראה אותו דוקר את חברו לצוות ביום שבת, שיחזר את הרגעים הדרמטיים: "לפתע הגיח פלסטיני והחל לדקור את אחד מהלוחמים שהיה איתי בצוות. תוך שבריר שנייה הבנו שמדובר בפיגוע ושצריך לפעול ומהר, ביצעתי ירי על מנת לנטרל את המחבל". 

הוא הוסיף: "כשמדובר באירוע שאורך מספר שניות בודדות, אין זמן להסס, חייבים להפעיל שיקול דעת מדויק ולפעול באופן מידי, ככה מאמנים את הלוחמים במשמר הגבול, לשמחתי המחבל נוטרל עוד טרם הצליח להשיג את מטרתו״.
בבוקר שבת אירע פיגוע דקירה נוסף בכביש 443, במהלכו הגיע מחבל למחסום בל, ביקש מים מחייל ודקר אותו. בתגובה, שלף החייל את נשקו וירה במפגע, תושב בית ענאן, בידו.  החייל, אשר נפצע קל ופונה לבית החולים שערי צדק שוחרר מאוחר יותר מבית החולים לביתו.
בחקירתו סיפר המחבל, תושב בית ענאן, כי הוא רב הבוקר עם אביו והחליט לצאת לבצע פיגוע. לדבריו, כשהגיע למחסום ביקש מאחד החיילים לשתות מים. החייל הביא לו בקבוק מים ואז המחבל דקר אותו. גורם בצה"ל אמר כי ערנותם של החיילים מנעה פיגוע קשה יותר.
בפיגוע נוסף שאירע בתחילת השבוע, מחבל דקר ישראלי בן 26 בתחנת דלק ופצע אותו קל. כוחות צה"ל ירו במחבל. הגבר שנדקר הגיע בכוחות עצמו למחסום עפר הסמוך למקום, שם חבר לכוחות מד"א שהעניקו לו טיפול רפואי וטיפלו בפציעה בכתפו. לאחר מכן הוא פונה לבית החולים שערי צדק. 
פאראמדיקית מד"א, ענבל ווברמן, שהגיעה למקום סיפרה: "כשהגענו למחסום ראינו גבר כבן 26 עם סימני דקירה בפלג גופו העליון מטופל על ידי כוח רפואה צבאי, הוא סיפר לנו שהוא נדקר בזמן שתדלק את רכבו, הענקנו לו טיפול רפואי בשטח ופינינו אותו במצב קל לבבית חולים בירושלים".