הסתה נגד הרמטכ"ל: כרזות ובהן נראה הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, כשהוא לבוש בבגדיו של המן הרשע או אחשוורוש, נתלו בימים האחרונים מסביב לקרייה וברחובות נוספים בתל אביב. על השלטים נכתב: "איזנקוט התפטר וקח את ביבי ובוגי איתך. דם יהודי אינו הפקר. הבא להורגך השכם להורגו. אפילו אחשורוש נתן ליהודים להגן על עצמם. התביישו". ככל הנראה השלטים בגנותו של הרמטכ"ל מתייחסים לדברים שאמר בעקבות הירי שביצע החייל במחבל בחברון, כשהוא מנוטרל על הקרקע. כזכור, הרמטכ"ל גינה את המעשה וביום חמישי האחרון הורה למצות את החקירה עם החייל החשוד עד תום. איזנקוט אמר אז כי "זה לא צה"ל, אלו לא ערכי צה"ל וזו לא תרבות צה"ל".

המשטרה פתחה בחקירה בניסיון לאתר את מפיצי ומדביקי המודעות. בין היתר יבחנו מצלמות של המוקד העירוני בתל אביב ברחובות בהם הודבקו המודעות ומסביב לבסיס הקריה, גם שם נמצאו כרזות. מצה"ל נמסר כי "בצה"ל לא מתכוונים להתייחס להסתה הפרועה נגד הרמטכ"ל ונגד דובר צה"ל".

שר הפנים אריה דרעי אמר הערב בתגובה למודעות וההתקפות נגד הרמטכ״ל: "גדי אייזנקוט הוא רמטכ"ל מצויין. קצין ערכי, ישר ואחראי. המודעות וההסתה נגדו ראויים לכל גינוי". לאחר מכן התייחס לנושא ראש האופוזיציה יצחק הרצוג וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "המתקפה הבוטה על איזנקוט ועל צה"ל ומפקדיו, הקריאות להתפטרותו, וכרזות ההסתה ושאר הססמאות המיותרות שנזרקות לאוויר הן בעצם מתקפה על עצמינו, על מי שמגן עלינו יום יום, שעה שעה, נלחם בנחישות במחבלים נתעבים, מכה בהם בכוח ושומר על ביטחון אזרחי ישראל מול איומים חמורים. די להשמיץ ולהטיל רפש במפקדי צה"ל.
צה"ל ידע תמיד לחקור ולתחקר אירועים קשים וזהו מרכיב חיוני בעצמתו."

הכרזות שהופצו בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני


בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב להתקפות על גורמים בצה"ל שגינו את האירוע, אך לא התייחס באופן ישיר להסתה נגד איזנקוט: "ההתקפות על צה"ל כצבא לא מוסרי כפי שבאו לידי ביטוי בסוף השבוע האחרון הן מקוממות והפוכות מן האמת. צה"ל הוא צבא מוסרי שלא מוציא איש להורג. חיילי צה"ל בולמים בגופם התקפות טרור רצחניות על אזרחי ישראל והם ראויים לכל גיבוי. לגבי המקרה האחרון - אני סומך על צה"ל שיקיים בדיקה יסודית, אחראית והוגנת, כפי שהוא נוהג תמיד".



 

ההתקפות על צה"ל כצבא לא מוסרי כפי שבאו לידי ביטוי בסוף השבוע האחרון הן מקוממות והפוכות מן האמת. צה“ל הוא צבא מוסרי שלא מ...

Posted by ‎Benjamin Netanyahu - בנימין נתניהו‎ on Saturday, March 26, 2016

אחות החייל: "מתחננת בפני הרמטכ"ל, הורגים אותו"


מוקדם יותר במהלך הערב, משפחתו של החייל החשוד, שנעצר ונחקר במצ"ח ונמצא חשוד, כינסה מסיבת עיתונאים בביתה שבמרכז הארץ על מנת לצאת להגנתו של בנם ולמסור את תגובתם על הפרשה. כאשר הם עם הגב למצלמות, ובשל צו איסור פרסום גורף על חקירת הפרשה, הם יצאו לפני התקשורת במרפסת ביתם במרכז הארץ, ונראו נרגשים ונסערים מאוד.

אחותו של החייל נשאה בשם המשפחה דברים קשים. לדברי האחות, "אחי, החייל האהוב, נמצא כעת לבד בשעותיו הקשות ביותר. כחייל, אסור לו לדבר כפי שמותר למפקדו ולכן אני אהיה הפה שלו ושל המשפחה שלנו. אנחנו שומעים ביומיים האחרונים, מאז שהתפרסם הסרטון של ארגון 'בצלם', את ראשי הצבא שכל כלי התקשורת פתוחים בפניהם, מבצעים לאחי משפט שדה - והוא לא יכול לדבר. ראשי 'בצלם' פרסמו את הסרטון המציג תמונה חד צדדית של האירוע ומאותו הרגע אנו שומעים את ראשי המדינה שופטים אותו, גוזרים את דינו וכל מה שנותר זה רק להוציא אתו להורג, מבלי שיוכל אפילו להגן על עצמו". 

עוד הוסיפה האחות: "מרגע שסרטון 'בצלם' התפרסם, התהפכו היוצרות והוא הפך בן רגע לאויב המדינה בעיני אנשי 'בצלם', הרמטכ"ל ודובר צה"ל. גם בכירים בתקשורת מתבטאים בחריפות נגדו, משמיצים אותו, מדביקים לו כינויים כה חמורים וקשים. אנו שומעים את כולכם דנים וחורצים את גורלו, שופטים אותו והוא לא יכול לדבר. אחי היקר לא יכול לדבר כעת, אז אני אהיה הפה שלו ושל המשפחה. אני עומדת מולכם ומתחננת - תעצרו לרגע. אני מתחננת גם בפני הרמטכ"ל ודובר צה"ל, החייל הזה הוא שלכם, כמו הבן שלכם, למה הורגים אותו ללא משפט? מדוע אתם גוזרים את דינו במשט שדה? למה לא נתתם לו דקה אחת להסביר מה עבר עליו ומה הוא הרגיש? האם הוא חשש שהמחבל מתכוון לפוצץ את עצמו? או שאולי מתכוון לשלוף כלי נשק? אנחנו מבקשים מהרמטכ"ל, מדובר צה"ל, משר הביטחון ומראש הממשלה, תעצרו לרגע ותחשבו מה יקרה מחר - מה יחשוב חייל שיראה מחבל שוכב ויחשוש שיש עליו חגורת נפץ".

משפחת החייל. צילום: אבשלום ששוני