השבוע חגג גדוד אריות הירדן, הגדוד המעורב הראשון של נשים וגברים בגבול המזרחי של ישראל, שנה להקמתו. גדוד אריות הירדן, שכפוף לשדרה הפיקודית של גדוד לביא של חטיבת כפיר שנסגר ב־2015, מכשיר לוחמות ולוחמים לרובאי 07, אתגר לא פשוט עבור החיילים הצעירים. שנה חלפה וניתן לומר שהמשימה כמעט הושלמה וכבר ניתן להבחין בניצנים של הצלחה.
“כשמקימים גדוד חדש, ובפרט גדוד מעורב, יש עבודה רבה על תשתיות”, מספר סא”ל יוסי פנסו, מפקד גדוד אריות הירדן. “חשוב מאוד שנעבוד על זה ונכין תשתיות ראויות, בעיקר בעמדות השמירה ובמוצבים. המשימה העיקרית שלנו היא הגנה על הגבול המזרחי של מדינת ישראל כמעט לכל אורכו, ממשולש הגבולות ועד החזית הפלסטינית במורדות השומרון. אנחנו נבנינו להיות קבועים בגזרה ולא זזים ממקום למקום. הכרת השטח לעומק מסייעת לפעול בצורה נוחה וטובה יותר”.
לצד זה מספר המג”ד כי השנה הקרובה תהיה מאתגרת לא פחות: “בשנה הבאה אנחנו צריכים להמשיך לבנות את הכוח של הגדוד ולהגיע לסד”כ (סדר כוחות - נ”א) מלא, שזה שלוש פלוגות מבצעיות ועוד פלוגת מסלול, ולהתחיל לפרוע את השטרות. להמשיך בהצלחות מבצעיות ולנצח באתגרים בין יחידות שהצבא מציב לנו”.
השבוע לפני: הפיגוע בקו 405, 6.7.1989
ליד המושב נווה אילן התנפל המחבל על הנהג, משך בחוזקה את ההגה ודרדר את האוטובוס לעבר התהום. האוטובוס נפל לאורך דרך של כמאה מטר אל מדרגות הסלע, בעומק של כמה עשרות מטרים. הנהג עף ממקום מושבו במדרגת הסלע הראשונה, האוטובוס התהפך על צדו והחל לבעור. חלק מנוסעיו נשרפו חיים בעודם באוטובוס. עד להגעת צוות מגן דוד אדום, עסקו תלמידי ישיבת מטלז סטון הסמוכה בחילוץ פצועים. הקבוצה הזאת היוותה למעשה את ראשיתו של ארגון זק"א.