מסקר שפורסם הערב (רביעי) בערוץ 2 עולה כי 51% מאזרחי ישראל לא מסכימים עם ההרשעה של אלאור אזריה, זאת לעומת 36% שתומכים בהחלטת השופטים. בסקר נבדקו דעות הציבור לגבי האפשרות לחנינה לחייל היורה, שם עלה רוב גדול בציבור בעד הענקת חנינה - 67% תומכים לעומת 19% מתנגדים.



בנוסף לכך, נשאלו הנסקרים האם הם תומכים באמירתו של הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, לפיה גבר בן 18 שמתגייס לצבא "הוא חייל, הוא לא הילד של כולנו". 52% מהנשאלים אמרו כי הם אינם מסכימים עם אמירה זו, זאת לעומת 38% שתמכו בדברים. הסקר נערך היום בקרב מדגם מייצג של אוכלוסיית ישראל.



הכרעת הדין במשפט המסעיר של החייל היורה מחברון ניתנה היום ועוררה הדים רבים ושלל תגובת במערכת הפוליטית. שרת התרבות מירי רגב הגישה במהלך היום בקשת חנינה לחייל, זאת על אף שניתן יהיה לדון בבקשה מסוג זה רק לאחר תום ההליך המשפטי, בו ייקבע גזר הדין לחייל. בנוסף, הדגישו היום גורמים במערכת המשפט הצבאי כי היחידים שיכולים להגיש בקשת חנינה הם אזריה עצמו, פרקליטיו או קרובי משפחתו מדרגה ראשונה.



פוליטיקאים נוספים, בעיקר מהימין, הביעו דעתם בעד הענקת חנינה לאזריה. ביניהם היו שר החינוך נפתלי בנט שאמר הערב כי "החייל אינו גיבור, אך יש להעניק לו חנינה מידית. הוא התנדב להיות לוחם ועלינו להגן עליו". גם ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב כי יתמוך בעד הענקת חנינה לחייל. "זהו יום קשה וכואב לכולנו. בראש ובראשונה לאלאור ולמשפחתו, לחיילי צה"ל, לאזרחים רבים ולהורים של חיילינו, ואני בתוכם. אני קורא לכל אזרחי ישראל לנהוג באחריות כלפי צה"ל, מפקדיו והרמטכ"ל. יש לנו צבא אחד שהוא בסיס לקיומנו. חיילי צה"ל הם הבנים והבנות שלנו, והם חייבים להישאר מעל לכל מחלוקת. אני תומך במתן חנינה לאלאור אזריה", אמר נתניהו.