אמש (שלישי) הסתיים בבה"ד 1 קורס הקצינים של מגמת נחשון, שבו נטלו חלק צוערים שחוו את פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב שבו נרצחו ארבעה מחבריהם. במהלך הטקס נחשף מסמך מרגש שכתבה אחת ההרוגות, סגן יעל יקותיאל ז"ל, כמה חודשים לפני מותה. יקותיאל, קצינת חינוך שהדריכה את צוערי קורס הקצינים ברגע הפיגוע, הציגה במסמך את תפיסת הפיקוד שלאורה פעלה ואת היסוד שהניע את עשייתה בצבא – האמונה באדם.



"בזכות האמונה באדם", פותחת יעל את משנתה לפיקוד, "זה ציטוט שמופיע בשערי בסיס חוות השומר השייך לחיל החינוך והנוער שבו מוכשרים טירונים מאוכלוסיות מיוחדות – נערים בסיכון, בעלי קשיי הסתגלות, ממשפחות קשות יום, לעתים בעלי תיקים פליליים וקשיי שפה. פתחתי בציטוט זה כי אני מוצאת אותו משקף אותי בצה"ל - כמורה חיילת, כמפקדת וכקצינת חינוך. בזכות האמונה באדם – אני מאמינה שכל אדם באשר הוא יכול להגיע לפסגות שמעולם לא חשב שיוכל לכבוש".



סגן יקותיאל, בת 20 במותה ותושבת גבעתיים, נהרגה, עסקה גם ברגעיה האחרונים בהדרכה ובנתינה לאחר. את יוזמותיה ופעולותיה בחיל החינוך יעל העידה כי ביצעה "מתוך אמונה שלמה כי ניתן לשנות ולעצב תפיסות עולם בבני אדם. מתוך רצון לפתח את החשיבה, להגביר תחושת מסוגלות ושליחות (...) אני פה מתוך רצון להעשיר, להעמיק ולפתח כל אדם, על מנת שיגיע למימוש עצמי ועל מנת שאנחנו נהיה חברה טובה יותר".



שליחותה של יעל כקצינת חינוך התבטאה בשאיפתה לצמצום פערים, ובתפיסתה את הצבא כגורם מלכד בחברה הישראלית, "צה"ל הוא פלטפורמה אדירה ליציקת משהו חדש, להתקרבות בין קצוות החברה", כתבה בין היתר. "זהו קו היישור האחרון בין אזרחי המדינה כולה. השאיפה שלי היא להתבונן בחייל שהגיע מעיר מסוימת, בעלת מאפיינים מסוימים ומצב סוציו־אקונומי מסוים, ועל חייל מעיר אחרת, הרחוק ממנו שנות אור בדרך שבה גדל – ולצמצם את הפער ביניהם".