מזכ"ל האו"ם נפגש הערב (שלישי) עם אמם של ארבעת רוצחי הישראלים לבית משפחת אבו חמיד, אשר נשלחו בבתי דין צבאיים בישראל ל-19 מאסרי עולם. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית, המזכ"ל אנטוניו גוטרש אמר למשפחות האסירים, כי "אנו מבינים את הסבל של האסירים הפלסטינים, ונעשה את המגעים עם הנוגעים בדבר כדי להפסיק את סבלם.



גוטרש ביקר היום במוקאטעה בראמללה, והניח זר פרחים על קברו של יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר ערפאת. "אעשה הכל כדי לתמוך בתהליך שלום רציני שיביא להקמת שתי מדינות, ובד בבד לשפר את איכות החיים של העם הפלסטיני", אמר גוטרש בתום הביקור. "היו לי רגשות מעורבים כאשר ביקרתי במוזיאון ערפאת – החשוב בהם הסבל של העם הפלסטיני".



מזכ"ל האו"ם התקבל על ידי ראש הממשלה הפלסטיני ראמי אלחמדללה, שפרש בפניו את המצב המדינית, כלכלי והומניטרי ברצועת עזה, בגדה המערבית ובמיוחד במזרח ירושלים.



סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וופא" דיווחה, כי בשעות הערב נועד מזכ"ל האו"ם כמה ממשפחות האסיריפ הפלסטינים, בנוכחות מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף סאיב עריקאת, השגריר באו"ם ריאד מנסור, וכן ראש הרשות לענייני אסירים ומשוחררים עיסא קראקע.



בפגישה השתתפה לטיפה אבו חמיד, שחמשת בניה נשלחו לשניים עד שבעה מאסרי עולם, ובסך הכל 19 מאסרי עולם, לאחר שהורשעו ברצח ישראלים; בין היתר נשפט נאסר אבו חמיד ל-7 מאסרי עולם ועוד 20 שנה – כאשר שימש מפקד בזרוע הצבאית של פת"ח, "גדודי חללי אל-אקצא" ברמאללה, והורשע ברצח שבעה אזרחים ישראלים וב-12 ניסיונות רצח; נסר אבו חמיד - נשפט ל-5 מאסרי עולם - חבר ב"תנזים" של פת"ח שהורשע במעורבות בשני פיגועי טרור ובסחר בנשק; שריף אבו חמיד - שנשפט ל-5 מאסרי עולם - חבר בחולייה של אחד מאחיו שביצעה פיגועים נגד אזרחים וחיילים ישראלים, ובין היתר ליווה מפגע מתאבד לביצוע פיגוע במרץ 2002; מוחמד אבו חמיד -שנשפט לשני מאסרי עולם ועוד 30 שנה לאחר שהורשע בבית דין צבאי במעורבות בפיגועים.



בדיווח נאמר, כי המשפחות ביקשו מהמזכ"ל "להציל את חייהם של למעלה מ-6,500 אסירים ואסירות שסובלים בבתי הכלא הישראליים, ובין היתר לא מקבלים טיפול רפואי נאות, סובלים ממעצרים מינהליים, מעצר נשים וילדים, חברי פרלמנט, וכן החזקת גופות מפגעים". גוטרש אמר בפגישה, כי "אנו מבינים את הסבל של האסירים הפלסטינים, ונעשה את המגעים עם הנוגעים בדבר כדי להפסיק את סבלם".



סגנית יו״ר הכנסת, חה״כ נאוה בוקר (ליכוד) הגיבה לדיווחים ואמרה: ״אם הדיווחים לפיהם גוטרש נפגש עם משפחות מחבלים נתעבים הם נכונים, מדובר במתן רוח גבית לטרור מצד גורם האמור להוביל את המלחמה בטרור. כולי תקווה כי מדובר בדיווחים שקריים, אך אם אכן היו דברים, זה מהלך שייזכר לדיראון עולם. אחד הצעדים השפלים שנעשו על ידי נציג בכיר של האו״ם״.