כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים בצפון רצועת עזה, כך נמסר היום (ראשון) מדובר צה"ל. החולייה הפריחה בלוני תבערה לעבר שטח ישראל. מקורות ברצועה דיווחו כי פלסטיני אחד נפצע באירוע שבו צה"ל תקף משגרי בלוני תבערה, וכן כי מוקדם יותר פרצו מפגינים פלסטינים את גדר הגבול וחיבלו בעמדה של צה"ל. הקבינט המדיני-ביטחוני קיים הערב ישיבה שעסקה, בין השאר, במתיחות בדרום. 
ארבע שריפות פרצו היום בגזרת עוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו מהרצועה. צוותי כיבוי בסיוע קק"ל, רשות הטבע והגנים ורבש"צים השיגו שליטה על כל הדליקות. הבלונים גרמו לנזקים כבדים לחממות ולשטחים חקלאיים ביישובים במרחב העוטף.

בתוך כך, הודעה כוזבת שהופצה ברשתות החברתיות טענה כי הקבינט הנחה את צה"ל "להנחית מכה קשה וכואבת" על גורמי הטרור ברצועת עזה, וכי "מרגע זה כל פעולת טרור מכיוון עזה, תיענה בתקיפות רבה וסיכולים ממוקדים של ראשי הטרור". ההודעה לא נשלחה מטעם הקבינט ולא ברור מי הגורם שהפיץ אותה.

מחבלים משגרים בלוני תבערה בעזה. צילום: רשתות ערביות
מחבלים משגרים בלוני תבערה בעזה. צילום: רשתות ערביות


כזכור, במהומות שבהן השתתפו כ־15 אלף פלסטינים נהרגו אתמול שבעה מתפרעים מאש צה"ל, שלושה מהם לאחר שחדרו לשטח ישראל באזור אל־בוריג' ונורו. בתגובה לאירועים הורה שר הביטחון אביגדור ליברמן לעצור את הזרמת הסולר לרצועה. בצה"ל מעריכים כי חדירת הפלסטינים לשטח ישראל באל־בוריג' הייתה מעשה מתוכנן.

לאחר שהניחו המחבלים מטען חבלה על גדר המערכת וגרמו לה נזק, חדרו יותר מ־20 מהם לשטח ישראל. בשלב הראשון פתחו כוחות הצנחנים שהיו במקום בירי במטרה להרחיק את הפלסטינים חזרה לעזה. חלקם אכן שבו על עקבותיהם, אבל ארבעה המשיכו לרוץ לכיוון הלוחמים עד למרחק נגיעה כמעט, ובשלב זה פתחו צלפים באש לעברם והרגו שלושה מהם. גופותיהם נגררו על ידי חבריהם בחזרה לשטח הרצועה.