שר האנרגיה וחבר הקבינט המדיני ביטחוני יובל שנטייניץ התראיין הבוקר (שני) לגלצ, וסיפר על החשש ממבצע נוסף ברצועת עזה, שיהיה הרביעי בעשור. על פי שטייניץ, ישראל בחרה להעניק לחמאס הזדמנות נוספת להוריד את הלהבות על גבול הרצועה ולהפסיק את טרור הבלונים והעפיפונים, וזאת כדי להימנע ממלחמה נוספת.



"לא אתייחס לישיבות להחלטות בקבינט , אבל באופן כללי אנחנו נמצאים על סף של אירוע מלחמתי בעזה, ואבו מאזן מנסה לדחוף אותנו להתלקחות", הסביר שטייניץ. "אנחנו נותנים צ'אנס אחרון להימנע מעימות כזה. אנחנו אומרים באמת, שהתלקחות עלולה להתפוצץ כל רגע, ומבצע ישראלי ייגבה מחמאס ומתושבי רצועת עזה מחיר כבד מאוד, אבל יהיו גם נזקים ישראל".



תקיפה ישראלית ברצועת עזה, צילום ארכיון: רויטרס
תקיפה ישראלית ברצועת עזה, צילום ארכיון: רויטרס



"צה"ל לא מגביל את הקבינט"



"אנחנו מתעלמים מזה שיושב ברמאללה ומושך בחוטים", ציין שטייניץ שהפנה אצבע מאשימה לעבר יו"ר הרשות הפלסטינית, "אבו מאזן יושב ברמאללה ומושך בחוטים, אנחנו לא מעוניינים לשרת אותו". בנוגע להתבטאותו של יו"ר הקואליציה לשעבר וחבר מפלגתו, דוד ביטן, שצה"ל מגביל את הקבינט, שטייניץ הבהיר שלא כך הדבר. "אין דבר כזה. הקבינט יושב בדיונים מאוד רציניים כולל השבוע, וקובע - צה"ל הוא קבלן ביצוע, וכך זה גם בפועל". 



"מלחמה היא לא עניין צבאי בלבד", הוסיף שטייניץ, "אנחנו צריכים לראות את התמונה הכוללת והיא שעם כל זה שהבלונים מעצבנים, זה לא התמונה של פעם, אנחנו לא רוצים לצאת למלחמה שאנחנו לא מעוניינים בה, כשאנחנו פועלים מול איראן בסוריה". בנוגע לטענות על שחיקת ההרתעה אמר שטייניץ כי "ההרתעה קיימת ועובדת מצוין ועובדה שנהרגו כ-200 פלסטינים בחצי השנה האחרונה, ולא ראית טילים על באר שבע, אמנם ההרתעה לא מוחלטת אבל היא פועלת".