ברקע ההסלמה החמורה בדרום, שהחלה הלילה עם שיגור שתי רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל, שאחת מהן התפוצצה בבית מגורים בבאר שבע והשנייה נחתה בים בדרום גוש דן, דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס אמר הבוקר (רביעי) כי לא מעניין את הצבא איזה פלג ירה והם רואים בחמאס אחראי לירי הרקטה "הארגון מייצר אווירה של טרור באירועי הגדר בהם נזרקים רימונים בשבועות האחרונים", אמר, "רקטות מהסוג הזה יש רק לחמאס או לג'יהאד האסלאמי". 
עוד הוסיף מנליס, כי מדובר בבחירה של חמאס בטרור על חשבון תושבי עזה ופירט לגבי התקיפות של צה"ל בתגובה לשיגור הרקטה. "תקפנו בין 20 מטרות ובין השאר גם מנהרת טרור. אנו ממשיכים במוכנות גבוהה של כל הכוחות".
תקיפת חוליית מחבלים ברצועת עזה
בנוגע לאי יירוט הרקטות ששוגרו, אמר מנליס כי "כיפות ברזל לא פרוסות בכל מקרה". כזכור, לאחר 
נפילת גראד בבאר שבע
פגיעה ישירה של רקטה בבית מגורים בבאר שבע
פגיעת רקטה בבית בבאר שבע
 ונפילה נוספת בים מול חופי גוש דן, מטוסי חיל האוויר תקפו הבוקר (רביעי) ברצועת עזה. כעבור שעה נשמעה אזעקה ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון. צה"ל מסר כי כלי טיס תקף חוליית מחבלים בצפון הרצועה בזמן שניסו לבצע שיגור לעבר ישראל. בתוך כך, החמאס והג'יהאד האסלאמי הכחישו בהודעה משותפת כי הם עומדים מאחורי שיגור הרקטות הלילה.

צילום: מד"א


בעקבות הירי הוחלט כי היום לא התקיימו הלימודים בבתי הספר בבאר שבע, שדרות ובמועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול ושדות נגב. הלימודים באוניברסיטת בן גוריון מתקיימים כרגיל. בתוך כך, החל מהבוקר אותרו שלושה בלוני תבערה בשטחים פתוחים באשכול. באחד הישובים נגרם נזק לחממה כתוצאה מבלון תבערה. לא היו נפגעים.


ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב ביטחונית בהשתתפות שר הביטחון, סגן הרמטכ"ל, ראש המל"ל, ראש השב"כ ובכירי מערכת הביטחון. 

הרקטה ששוגרה הלילה מרצועת עזה פגעה בבית בעיר הדרומית. בעת ששהו בו בני המשפחה. במד"א דיווחו כי אין נפגעים, אך נגרם נזק כבד למקום, ומספר תושבים לקו בהתקף חרדה. רקטה נוספת נחתה בים מול חופי גוש דן. בעקבות ההסלמה, הרמטכ"ל גדי איזנקוט הקדים את שובו מארצות הברית. ישיבת הקבינט שהייתה אמורה להתקיים היום נדחתה. 

כמו כן, שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הורה על סגירת המעברים ארז וכרם שלום, וכן על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה. על פי דיווחים פלסטינים, מטוסי חיל האוויר שיגרו מספר טילים לעבר דרום הרצועה ואחד למרכזה ובהתקפה נפגעו שמונה בני אדם, בהם שישה ילדים בעיר דיר אל בלח שבמרכז הרצועה.