שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הורה הבוקר (ראשון) לפתוח את מעבר כרם שלום ואת מעבר ארז. מלשכת שר הביטחון נמסר כי ההחלטה התקבלה בעקבות הירידה באירועים האלימים ברצועת עזה בסוף השבוע ומאמצי הריסון שהפעיל חמאס בשטח. עוד נמסר כי החלטה בנושא המשך אספקת הדלק הקטארי נדחתה לפי שעה ותיבחן בעוד מספר ימים בהתאם לאירועים.



כאמור, בצה”ל הצביעו על כך שמספר המפגינים והיקף המהומות בסוף השבוע היו נמוכים משמעותית מהשבועות האחרונים, וכי “בחלק מהמקרים כוחות חמאס פעלו לרסן את המתפרעים ולהרחיקם מהגדר”. כ־10,000 פלסטינים הגיעו ביום שישי לגבול הרצועה במסגרת ההפגנות שנערכות מדי שבוע וזכו לשם “צעדות השיבה” והתעמתו עם כוחות צה”ל שהתפרסו מולם. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי כ־115 נפגעו באירועים, בהם 77 מירי חי. רשת אל־מיאדין הלבנונית, המזוהה עם ארגון חיזבאללה, דיווחה כי צה”ל שלח לטלפונים ניידים של תושבים ברצועת עזה הודעות SMS שבהן הזהיר אותם מפני הגעה לגדר המערכת.

"ירירדה באלימות". חיילי צה"ל במהלך העימותים על גדר הרצועה ביום שישי האחרון. צילום: רויטרס

 
מדובר צה”ל נמסר כי “בניגוד לשבועות קודמים, רוב המתפרעים נותרו בעומק ולא ניסו להגיע לגדר. חמאס פעל לריסון בשטח. עדיין היו מספר אירועי מטענים, רימונים, ניסיונות חצייה וניסיונות טרור שונים. כוחות צה"ל פעלו לסיכולם”.
 

ואכן, במהלך ההתפרעויות נעשו שלושה ניסיונות לחצות את הגדר, התרחשו 31 אירועי השלכת מטענים ורימונים ו־23 אירועי הפרחת בלוני תבערה ונפץ. במהלך סוף השבוע פרצו חמש שריפות באזור עוטף עזה, בין השאר ביער בארי וביער שוקדה, כתוצאה מבלוני תבערה, מה שהביא לתקיפתה כאמור של חוליה ששיגרה בלוני תבערה מדרום הרצועה. הרמטכ”ל גדי איזנקוט סייר בסוף השבוע באזור וקיים הערכת מצב בשטח עם מפקדי פיקוד הדרום ואוגדת עזה, שבה עמד על פעילות הכוחות ומוכנותם לתרחישים השונים.
 
שלשום דיווח העיתון הלבנוני "אל־אחבאר" כי המשלחת המצרית דרשה מחמאס להוריד את המתיחות על גבול רצועת עזה, להרחיק את המפגינים 500 מטר מהגדר ולא להתחכך עם חיילי צה״ל או לפגוע בגדר. המשלחת דרשה לתת הזדמנות לפרויקטים הומניטריים של האו״ם. חמאס טען בתגובה כי הפרויקטים הנוכחיים לא יספיקו לפתרון המצב הטרגי ברצועת עזה וכי יש להסיר את המצור. 
 
במשלחת המצרית שנועדה עם מנהיג חמאס איסמעיל הנייה וסגנו חליל אל־חיה היו ראשי המודיעין המצרי גנרל איימן בדיע, האחראי על תיק הפלסטינים גנרל אחמד עבד אל־חאלק וכן נציג המודיעין המצרי בשגרירות המצרית בתל אביב המאם אבו זיד. המשלחת הודיעה כי ביקורו של ראש המודיעין עבאס כאמל לא בוטל אלא נדחה, והדגישה כי היעדרותו נבעה מהצטרפותו של עבאס לביקור של הנשיא עבד אל־פתאח א־סיסי ברוסיה. בהודעה קצרה בתום המפגש הכחיש אל־חיה כי המשלחת המצרית הגיעה עם מסר מאיים מצד ישראל.